Casa DeVeritas

Alla inlägg den 10 november 2008

Av Frida - 10 november 2008 08:46

... är nu till ända. En sjuk Jesper, 30-års kalas, 60-års kalas, spårdag samt valputställning. Ibland undrar jag hur man orkar? Inte undra på att man somnade ovaggad vid halv åtta igår kväll.

Jeppson har varit redigt förkyld. Stackarn! Nu är han dock på bättringsvägen. Åsa firades på lördagskvällen i utklädda vänners sällskap. Tack för en trevlig och god tillställning! Bella var inte lika imponerad av utstyrslarna dock ;-) Gulliga Belli!

Sabine och jag var ute och spårade på lördagen. Valparna körde spår och stora tjejerna uppletande. Jag är mycket nöjd med träningen. En och annan polett hade trillat ner sedan sist. :-) Valparna spårade som små maskiner. Skitkul!


Igår var det dags för utställning i Enköping.  Dilla, Berit, Dixi, Dino och Duke var anmälda. Och bra gick det!

Dilla vann klassen med HP, Berit blev 3:a och Dixi kom 4:a.

Dino och matte Sabine dansade sig fram till vinst i hanklassen och Duke var för dagen besatt av allt hästbajs och tyckte det var mycket onödigt att springa  när man  kunde äta kacka... ;-) Domaren gillade dock honom skarpt men kunde såklart inte placera honom då han inte kunde visa upp några rörelser. Domaren tog således saken i egna händer och försökte få Duke att glömma bajset och springa med henne. Hon lyckades inte heller och utbrister:

- "Detta kommer att bli en ypperlig spårhund!" *asg*

Alla valparna fick superbra kritiker och skötte sig mycket bra. Jätteoligt!


Tack för att ni kom allesammans! Det var så roligt att se er samarbeta med era fina valpar. De skötte sig ypperligt!


Dessvärre har det även inträffat en del tråkigheter också. En av pojkarna i D-kullen har diagnosticerats med aorta stenos vilket är ett hjärtfel.

Jag väntar nu på alla papper från hjärtundersökningen sedan ska jag gå till botten med det hela och se om jag blir klokare... Det är så himla tråkigt och jag lider verkligen med Lotta och Per som fått detta tunga besked.  Jag hoppas att lille Dicken får leva många år till i denna fantastiska familj som han har haft turen att få.


Mina tankar är hos er alla uppe i Malå. Hoppas att ni finner styrka någonstans mitt i allt detta  jobbiga.

Jag finns bara ett telefonsamtal bort. Men det vet ni ju redan.


Kram till er alla.


Urmamman Frida


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards