Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

Min underbara hund!!!!!

Av Frida - 30 mars 2009 12:51

Hon är helt fantastisk, min älskade Ambra!

Vi genomförde årets tävlingspremiär igår, Ambra och jag. Vi tävlade lägre klass sök och lyckades få till ett godkänt.

Jag är jättenöjd med framför allt Ambras insats! Jag själv har mycket att jobba på.

 För första gången i mitt liv var jag så nervös så att jag höll på att svimma. Jag har aldrig upplevt denna typen av nervositet på tävling förut. Läbbigt!

Så trots att jag antagligen betedde mig som en marsmänniska som pratade swahili, så såg min lilla hund till att leverera. Det är beundransvärt!

Med en decimeter vatten på lydnadsplan föll många poäng bort. Vem vill sätta ner sjärten där det är blött???

Dock låg hon obehindrat på platsen trots all lera och allt vatten. Mitt hjärta!:-)


Nu gäller det bara att få mer tävlingsrutin, för det är banne mig inte lätt att tävla i söket. Men det är väl det som är tjusningen också...?


Nåväl på´t igen bara! Nästa gång hoppas vi på upplytt, Ambra och jag :-)

 
 
Gisela

Gisela

30 mars 2009 15:17

Hääääärligt jobbat tjejer !!!!!! Grattis =)
På´t igen bara, nästa gång sitter det!
Kram i massor

http://www.arosbygdens.com

 
Ingen bild

Camilla & Karma

30 mars 2009 16:21

Vad duktiga ni är! Stort grattis! Skulle inte heller vilja sätta mig i en vattenpöl så jag förstår Ambra;).

Kram

 
Ingen bild

Sabine/Dino

30 mars 2009 16:51

Vem vill bada rumpan offentligt!!???

 
Caisa och Ambradottern

Caisa och Ambradottern

30 mars 2009 16:57

Hurra hurra för VBA alla dagar, men speciellt då det tävlats. Bihanget får också hurra, men Ambra är bäst, det vet du ;)

Kramisar från mig o Kråk

http://fyrfotingarna.se

 
Karolina

Karolina

30 mars 2009 18:23

Sjunger: Fy fan vad ni är bra, fy fan vad ni är braaaaa!
Duktiga tjejer båda två! Berit med familj är mäkta stolta över farmor Ambra och urmother Fritte-fräs! Grattiskramar i mängder!

http://www.kynologia.bloggagratis.se

 
Camilla & Devarox DeNiro

Camilla & Devarox DeNiro

30 mars 2009 21:51

Å va duktiga ni är, förstår Ambras problem med vattenpölarna. Jag hade inte heller velat sätta mig i dem. Vi håller tummarna för uppflytt nästa gång!

http://camillan.bloggagratis.se

 
Sofia & tjejerna

Sofia & tjejerna

30 mars 2009 23:09

Grattis! Härligt jobbat i det blöta!

http://www.sofiashundar.se

 
Melina

Melina

31 mars 2009 12:19

Härligt jobbat, nästa gång tar ni det!
Du har fått en Award. gå in på min sida och hämta den. http://www.nogg.se/startpage.asp?idHomepage=35851 Melina

http://www.nogg.se/startpage.asp?idHomepage=35851

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards