Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 4 juli 2009

We are back!

Av Frida - 4 juli 2009 10:23

Äntligen!!! Herregud vad man har gjort sig beroende av datorn... Nu är den lagad och den har fått flytta upp ovanpå skrivbordet:-) Förhoppningsvis når inte Jeppes långa armar dit på ett tag :-)


Jag vill passa på att tacka för alla gratulationer till D-barnens röntgenresultat! Tack allesammans! Det gläder mig oerhört att ni vill dela vår glädje!

Jag är så glad och stolt över de fina resultaten! Nu är det bara Dickens kvar och jag hoppas att hans resultat trillar in snart det med...


Annars har vi inte gjort så mycket på sistone. Den här värmen är varken min eller hundarnas favorit... Vi går ner och simmar morgon och kväll. Jag känner mig oerhört lyckligt lottad som bor granne med havet sådana här dagar....


Jag kan inte låta bli att förvånas över mina hundar ibland. Trots denna olidliga hetta som varit den senaste tiden så skall de envisas med att ligga i solen och sola. Klappar  man på dem så bränner man händerna....Hur kan det vara skönt när man är rottis med en massa svart päls?

Willy har ju alltid varit en soldyrkare och nu har som sagt tjejerna tagit efter. Den största soldyrkerskan är Ambra. Det finns ingen som solar som hon...

För övrigt så har svaret på hennes rabiesprov kommit och hon har bildat antikroppar. Så nu känns det som att planeringen för Tysklandsresan kan börja på allvar..... Tjohooooo vad kul!


Om några veckor är det dags för mig att åka till USA där jag skall gå en utbildning. Känslorna har varit mycket blandade inför resan: Skitkul att bli utvald och att få åka "over there" och LIVRÄDD för att flyga.... BURR!


Så nu har min underbara chef sett till så att jag fått hjälp med min flygrädsla. Igår var jag och fick EFT och hypnos. Oh my god!!!! Det var det ballaste jag gjort i hela mitt liv. Och det funkade!

Nu när jag tänker på att jag skall flyga så känns det faktiskt helt ok. Det känns inget alls. Innan fick jag kallsvettningar och en puls som fullständigt skenade.... Hoppas att det håller i sig :-)


Nu ska vi packa iväg oss till Skansen hela den tvåbenta familjen. Lille Jeppe måste ju lära sig att det finns andra djur än Rottweilers här i världen :-)


Må så gott i värmen!


Nedan:

Soldyrkerskan Ambra :-)

 
 
Caisa

Caisa

4 juli 2009 12:01

Hennes dotter har fått för sig att man ska ligga och sola hon med...knashundar!!! Som tur är har hon inte hamnat i dyrkarligan än (pust).

Ha så mysigt på Skansen, jag har inte varit dit sen jag var 10 eller nåt. Men Stockholmsresorna innehåller hunderi av någon anledning (konstigt, jag kliar mig i huvudet)

Kram

http://fyrfotingarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards