Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 8 november 2009

Skönt med en ledig helg!

Av Frida - 8 november 2009 12:16

Vad glad jag blir när jag konstaterar att det är så många som vill komma på lägret igen! Det inspirerar oss att fortsätta att orka arrangera läger. Jättekul!

Det var väldigt längesedan jag var ledig en helg utan inbokade aktiviteter. Gud vad skönt det har varit!

Inte för att vi har legat på latsidan för det, men ändå...Flört

Vi har njutit av slappar-stunder i soffan, sköna promenader, en god koreansk middag och härlig hundträning varvat med vissa "måsten".


Lördagen tillbringades i skogen med mitt lilla "alfapet" (läs: A, B, C & D)

Spår stod på schemat och jag kan bara konstatera att träning ger färdighet. Nu har vi spårat minst två gånger i veckan under en längre period, och visst har det gett resultat! Cool

Cleo och Dilla är nog de som gjort allra störst framsteg. Vi har fokuserat mycket på gripandet av apporterna och numer missas det aldrig en endaste apport Skrattande

Vi varierar oss mycket mer i träningen och jag har satt upp tydliga mål  för oss. Tänk att en sån enkel grej gör en så stor skillnad. *einstein*

Igår hade jag dessutom lyckats lägga Dillas spårstart i närheten av en stor död, lurvig råtta. BLÄK! Den plockade lillan gladeligen upp. Jag kommenderade henne att spotta ut och att sedan ta upp spåret istället. Och det gjorde hon! Duktiga lilla tjej!!!!!

Igår såg jag dessutom att tävlingskalendern har kommit upp så nu kan jag börja planera för Cleos och min debut i appellen....Oskyldig


Nu ska jag ge mig ut i skogen med tjejerna och gammelgubben (ja, han mår prima för tillfälletKyss) och hoppas att vi slipper möta älgarna i dag igen...


Ha det gott!


  

 
 
mLi

mLi

8 november 2009 14:58

Härligt med en lugn och oplanerad helg.. Skoj att spårningen går framåt, duktiga tjejer du har! :)
Ha en fortsatt trevlig söndag!

http://rackarunge.se

 
Ingen bild

Maria

8 november 2009 16:22

ja tänk vad bra det blev att afr ställde in sitt uppf.möte :-) Själv satt jag iof på ett annat istället- men idag har vi haft en hemma dag och städat åt våra fiskar - försummade små stackare som dom varit. Tur att man inte behöver spåra med dom *hahah*
kram till dig från mig
(ps blev nyfiken på vad du fått för present! jag ringer och snokar nån dag ds)

 
Ingen bild

Elin & Jannis

10 november 2009 13:06

Hej gumman, det var så trevligt och vi kommer snart igen med massa god mat! Jag längtar efter Walle o tjejerna, det är så mysigt att pussas å kramas med dem :) hela tiden och nästa gång kommer godistanten med mera gott! Gulliga Jeppe som får oss alla att leka med bilar, till o med jag :P Vad han pratar, en riktig charmör!

Var rädd om dig, du är unik!
Kramar Elin& Jannis


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards