Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 13 november 2009

Igår hade vi julafton....

Av Frida - 13 november 2009 10:52

...jag och hundarna!

Tillsammans med Karolina & co viltspårade i våra skogar. Dagen till ära hade vi tinat ett helt djur (rådjur) som vi lade släpspår med. Vilken grej!

Trots vår spårkarriär som sträcker sig tillbaka till början av 2000-talet så ska jag villigt erkänna att detta var det roligaste jag har gjort!

Hundarna plockade fram beteenden som jag aldrig sett tidigare... Så läckert! Cleo var ett vilddjur utan dess like och Walle ruskade rådjursskinn som en galning. Jag är så glad att han fick uppleva detta....

Och Berran spårade upp sin "lilla" älg som en liten maskin. Duktig tjej!


Med tuppskinn på hela kroppen och glädjetårarna trillandes satt jag i mossan och beundrade mina hundar. Lyckan var ett faktum.

Tack Karolina för en (H)UNDERBAR dag! Det här lever jag länge på.


Ett rumsrent axplock av bilderna presenteras här... Cool 

Walle ruskar skinn.... 

 

Dilla kalasar på revben...

  

Och Bibbi (Jeppe har döpt Beanie till det) mumsar skinn... 

 
 
Sofia & tjejerna

Sofia & tjejerna

13 november 2009 11:30

Häftigt!
Vilken dag! Det är nog en av de bästa känslor som finns - att se sina hundar jobba med nåt de ÄLSKAR! :)
Trevlig helg!

http://www.sofiashundar.se

 
Dukes matte

Dukes matte

13 november 2009 11:56

Åh! Ballt!!!
Jag vill så gärna komma igång att viltspåra med min gosse så jag kommer gärna å kikar ngn gång! Är ju så synd att jag av tidsskäl och ekonomiska skäl missat alla era kurser :(
Men så länge hittar vi på andra grejor :) Plus att Sabine och jag ska nog ut å köra lite, hon har ju gått så hon tänkte köra med Dino så kan jag kika å så kanske hon lägger ngt åt Duken med!

Kram på er!!!

http://www.duke.bloggagratis.se

 
Kristin & Buster

Kristin & Buster

13 november 2009 12:17

Ååååh vad kul det måste varit!!! Jag och Buster var ute igår och tog ett blodspår. Buster betedde sig helt annorlunda från spårhelgen. Han var inte så noga som han var då utan rusade iväg som en galning och körde sitt eget race =).

http://garpenborgsrustubus.bloggagratis.se

 
Krutrut-Lisa

Krutrut-Lisa

13 november 2009 13:11

Jag önskar mig där i skogen med er, gud så mysigt trots döda djur & vilda jakthundar!

KRAM LISA

http://www.krutrut.com

 
Marie-Louise W

Marie-Louise W

13 november 2009 17:32

Åååååh va häftigt!!!

http://mygganosirrah.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

13 november 2009 17:59

Shit va häftigt!!!!!!'
Har aldrig lagt släpspår med ett helt rådjur, bara fjäderfän och kaniner och harar under min fågelhundstid... Ett helt rådjur!!!
Hahaha, mötte ni någon i skogen? ;-)

http://winniehurst.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sabine/De Veritas Di Nozo

14 november 2009 11:18

ååå herre gud och jag som tycker det är jobbigt med blod och skank......mmm men jag har ju vant mig lite så om tio år ja vem vet om jag står och tinar ett helt får....(för att rimma) Ja man gör mycket för sina kära...jag vet ju att jag står där med gåshud och tårar i ögonen när Dino vältagit sin skank...även om jag tycker det är äckligt....
Kram // Vegetarianen och avundsjuka föredetta Stavabon Dino
P.s Du måste ju va stark som en oxe du som släpar ett helt djur långt genom skogen upp för sten och stock....det skulle jag velat se!!! Spännande.... ASG galenpannor från Stava, inte bara hundarna nu oxå msk hihi!!! Tänk om ngn sett dej.... Du måste bara berätta nästa gång vi hörs om hela upplevelsen !!! D.s

 
Åsa & CO

Åsa & CO

15 november 2009 07:41

WOW!!!!!!!!!!!!! Superballt!! Jag ska ut idag men det blir bara vanliga små fötter de får spåra... Men blir kul i alla fall! Men du, får man de oredigerade bilderna via mail eller ;-))

KRAM!!

http://www.devarox.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards