Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 18 december 2009

Julstämningen....

Av Frida - 18 december 2009 07:55

....har ÄNTLIGEN börjat infinna sig. Jag har under de senaste åren tyckt att julen har blivit mer och mer betydelselös. När man var liten hade man en helt annan känsla. Jag har tänkt att det nog beror på åldern.... Men så häromdagen insåg jag att jag hade julstämning i kroppen igen! Och det beror såklart på alla snö!!!!!!

Det är så härligt! Imorse när jag klev upp visade termometern -13. Inte ens hundarna ville gå ut. Jag däremot skulle kunna vara ute hela tiden. Det är så vackert ute. Och ljuset som blir av alla snö...I love it!

Jag måste nog övertala Conny om att flytta till Norrland.

Nåväl, nu har vi börjat varva ner inför julen  och det känns underbart. Det ska bli så skönt med lediga dagar med familjen. Långa härliga promenader och bara njuta av lugnet.

Och ladda batterierna  *ler* Det lär behövas. Om E-barnen blir lika jobbiga som C-barnen var, så kommer jag att behöva åka ett år på spa när allt är över....*skrattar*

Vi avrundar med världens sötaste pepparkaksgumma.... Beeeeeeeeeeerit!!!

Tack Karolina för en underbar bild!

  

 
 
Caisa

Caisa

18 december 2009 11:51

C-barnen jobbiga? Förstår inte vad du pratar om *skratt*

Beirut var verkligen den sötaste pepparkaksgumman jag någonsin sett, oj oj oj! Sen är hon en favorit, måste väl erkännas ;)

http://fyrfotingarna.se

 
mLi

mLi

18 december 2009 21:32

Jag har inte riktigt hittat julstämningen ännu, kan inte förstå på något sätt att Julafton är på TORSDAG?!.... :O Galet va tiden går fort...

Näämen sicken söt pepparkaksgumma hihi... Hoppas ni får en jättemysig helg!
Kram på er, mLi & Zebban

http://rackarunge.se

 
Ingen bild

Sabine,DeVeritas Di Nozo

18 december 2009 22:05

Det måste vara olagligt och straffbart att vaara så söt som syster yster Berit!!!!
Kram från Dino med flock.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards