Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Hon kallas Goofy...

Av Frida - 4 mars 2010 10:08

... och jag tror att ni kan lista ut varför. Hon ser ut som en kvinnlig Långben där hon älgar fram. Armar och ben åt alla håll. Och sina fladdriga läppar överallt...

Många strängar har hon på sin lyra, vår lilla Dill. Jag har aldrig tidigare träffat en hund som är så galen i snö. Så man kan lugnt konstatera att denna vinter var Dillens vinter.

Hon tappar öronen när hon är ute i trädgårn. Jag ropar mig blå ibland. Allt som oftast uteblir resultatet, dvs att Dilla kommer in...

Trots denna selektiva hörsel är hon en härlig hund. Hon är följsam som få och har en repertoar av lekar som skulle få grabbarna i Mora Träsk att blekna.

Men framför allt har hon ett hjärta av guld. Och hon är Jeppsons bästaste, bästaste kompis. Hon blir utklädd med snuttefiltar, hon bygger lego (läs: förstör det J har byggt) och apporterar allt som J lämnar efter sig där han far fram.

Ibland funderar jag kring omständigheterna som var då vi bestämde oss för att hon skulle stanna hos oss. Många var de som var spekulanter, meningen kändes riktigt rätt. Och nog finns det en mening med allt. Jag tror det.

Det är inte alltid en dans på rosor att ha fyra aktiva brukshundar, en pensionärshund och en liten son när alla skall ha sitt. Det kan jag skriva under på.

Timmarna är många som tillbringas i skogen och på lydnadsplan, men jag klagar inte. Det är få förunnat att kunna lägga så mycket tid på sin hobby.

Och så har jag världens bästa man, som ser till att allt detta blir möjligt.

Jag är en lyckans ost! :)


**** Ett stoooort TACK till Världens Bästa Caisa för den superfina ansiktslyftningen på bloggen!!! Du är bäst!****


                

 
 
Tina

Tina

4 mars 2010 10:18

Vilka talande och fina bilder!
Vilken härligt underbar galenpanna - har du anmält henne till någon modellagentur för djur?
Både hon och du skulle vara fantastiska vid någon reklamfilmsinspelning eller så!
Kram Kram

http://www.tinric.com

 
Caisa

Caisa

4 mars 2010 10:21

Blev en bra ansiktslyftning, vilken tur för mig ;)

Underbara bilder på Dillidill (hon heter så för mig, inte Goofy), Du har verkligen fångat henne :)

Kramen

http://fyrfotingarna.se

 
Ingen bild

Pernilla

4 mars 2010 10:21

Super härliga bilder, Kram

 
sara

sara

4 mars 2010 10:21

Sötaste Lilla Dill :) hon verkar helt underbar :) Jättefina bilder!!

Kram Sara

http://saajaa.bloggagratis.se

 
Jessica å Duke

Jessica å Duke

4 mars 2010 10:30

Åhh, syster yster!! Det märks att dom är syskon på flera sätt, och ja - denna vinter var nog Dukens vinter oxå :)
Härliga bilder på en tokig hund!!!
Och du är en stor förebild som ror runt allt det där medan jag kan ha händerna fulla med bara en :) Mååånga kramar till dig, syrran å resten av högen!

http://www.duke.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Johan och Anna

4 mars 2010 11:11

Underbara bilder!

 
mLi

mLi

4 mars 2010 12:49

Vilka underbara bilder!! En linslus kanske ;D. Jättefin blev bloggen med lite nytt! :)
Kram kram

http://htpp://rackarunge.se

 
Ingen bild

Katarina från piteå

4 mars 2010 13:11

haha vilka roliga bilder, blir riktigt glad att titta på dom, ser så härligt ut!

 
Marianne

Marianne

4 mars 2010 13:49

MEN vilken underbar toppbild!
För att inte tala om bilderna på Miss Fotogenique! :-)

/kram

http://winniehurst.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Malin o Alba

4 mars 2010 14:44

Vilka härliga bilder!!! och lik mamma som en liten...är hon...

 
Kristin&Buster

Kristin&Buster

4 mars 2010 14:49

Underbara bilder!!!

http://garpenborgsrustubus.bloggagratis.se

 
Krutrut-Lisa

Krutrut-Lisa

4 mars 2010 15:29

Jag inser att jag dras till dem... se bara. Valpen jag ville ha från din kull: Dilla...

& vem jag har hemma redan: Gunda aka Duracella...

Do you see the pattern?

KRAM LISA

http://krutrut.com/blog

 
Ingen bild

Åsa

4 mars 2010 16:48

Hahaha helt ljuvliga bilder, hon och Titan i snön, jag kan se dom framför mig =) Kram från Skåneland!

 
Ronja

Ronja

5 mars 2010 04:59

Guud vilka charmiga bilder! har kollat på dom flera gånger om nu, vilken charmig hund! :)

http://www.draklunda.se

 
Ingen bild

Camilla

5 mars 2010 08:24

Det där är verkligen glädje ut i svanstippen. Härliga Dilla :)
När de håller på så där så spricker nästan hjärtat av lycka över att få se dem så glada.

 
Melina och Tony

Melina och Tony

7 mars 2010 23:26

WOW vilka fantastiska bilder!!! precis så vill man ha sin hund :)
Å fin loggo du fått!

http://www.nogg.se/startpage.asp?idHomepage=35851

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards