Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Mina killar....

Av Frida - 5 maj 2010 19:55

... är en gåva utan dess like.

Att få dela mitt liv med dem är en lycka som inte går att beskriva med ord.

Walle som varit min vapendragare i snart 11 år. Ja, den 13 maj fyller han 11 år! Fattar ni hur stort det är!?! Den vackraste av själar. Min Wonka.

Å så den där lille människan som fyller två år på lördag. Hur gick det till? Vad hände? Jag minns det som igår då vi kom hem från BB och ställde ner bilbarnstolen till hundfamiljen för inspektion...

Den lille männskan är en speciell liten kille. Han har en empati som ingen annan. Han är vänligheten själv. Liksom sin mamma så älskar han djur. Våra hundar ser han som vilka jämlika som helst. Han delar allt med hundarna. Och han ger dem kärleksförklaringar som ger mamman tuppskinn på hela kroppen.

Härom dagen gick han fram till Walle som tog sin sedvanliga eftermiddagslur i soffan. Han böjde sig fram, pussade den gamle boxern mellan ögonen och säger: "Jag älskar dig, Walle"... Då stannade tiden för en kort sekund, och jag minns att jag tänkte: det här ögonblicket kommer jag att minnas resten av mitt liv...


    

 
 
Caisa & Cayenne

Caisa & Cayenne

5 maj 2010 20:20

Fina fina killarna. Dock är det lite vilseledande reklam, finns de som hade hoppats på en Connybild *haha*

http://fyrfotingarna.se

 
Erica

Erica

5 maj 2010 20:23

Det där kommer även jag, efter bara att ha läst det, minnas för resten av mitt liv. Fin Frida = fina pojkar. En logisk ekvation. Kram!

http://ericas.bloggsida.se

 
mLi & Zebulon

mLi & Zebulon

5 maj 2010 20:30

Åh gulleunge du har! Verkligen fina pojkar! Kram

http://rackarunge.se

 
Ingen bild

Krutrut-Lisa

5 maj 2010 21:51

Nu bölar jag. Som den bildmänniska jag är hade jag bara sagt samma sak som du... det minnet ska jag bevara en livstid.

Kram/Lipsill

 
Ingen bild

Malin o Alba

5 maj 2010 21:55

Nååå mysigt med goskillar hemma...

 
Ingen bild

Sabine ,De Veritas Di Nozo

5 maj 2010 22:03

Jaha så klart så sitter jag här och fäller tårar....så fint!! Kramen från oss!!

 
Kristin och Buster

Kristin och Buster

5 maj 2010 23:40

Nemen...nu blev jag alldeles tårögd... såå fint!!!

http://garpenborgsrustubus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sofie K

6 maj 2010 19:25

Håller med de övriga, jag blir alldeles tårögd!! Vilken kille!:)

 
Ingen bild

Annika

9 maj 2010 00:25

Åh vad fint! Blir alldeles tårögd när jag läser. Vilka fina killar du har!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards