Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 13 maj 2010

Med trumpeter och fanfarer...

Av Frida - 13 maj 2010 07:35

...firar vi idag en oändligt älskad familjemedlem.

Walle fyller idag hela 11 år! Jag nyper mig själv i armen då jag aldrig i min vildaste fantasi trodde att jag skulle få uppleva denna dag....

Han är en hund man får en gång i livet. Det finns ingen som han. Så är det bara.

Min älskade prins... Tänk att det var just du och jag som "was made to be".'

Mitt i lyckoruset över att du nått en sån aktningsvärd ålder finns det en stor klump i magen. En klump som gör fruktansvärt ont. Klumpen som påminner mig om att våra vägar strax skiljs åt. Klumpen som talar om att inget är för evigt.

Att jag bara har dig till låns för en kort stund här på jorden.

Så idag ska jag leva här och nu. Ännu mer än vad jag annars gör.

Idag är det din dag, Walewska. Och vi firar den med allt som hör därtill: pussar och kel, blodspår och pasta pesto.

Jag kramar dig hårt, hårt, hårt. Och när du ser mig i ögonen, så vet jag. Jag vet att du vet att du är ovärderlig för mig.

Jag älskar dig, min vackra flärpläpp.


Grattis på födelsedagen, Waffles!


Primbox Duktig aka Willy, 6 veckor gammal hos uppfödaren

   

Walle och hans älskade Loulou, som var hans vapendragare i vått och torrt


Willy och "extramamma" Goldie. Än idag om jag säger "Gulli" så blir han helt till sig...


  

Kärlek.


 Mattes lilla gryn...

 

Willy är Sallys stora kärlek. Hon är nog mer kär i honom än tvärtom ;)


    

Min älskade hund!


 Här var första gången som Cleo lyckades kila in sig hos Walle och få lite gos...

 

Det finns ett talesätt som lyder: "Det finaste man har sätter man på bordet.." Visst gör man det!


  

Beanie har alltid gillat att sova på Walle. Det har även hennes dotter anammat :)


 

Att spåra är livet!

 

Walle och hans älskade väninna Vera. De har något speciellt ihop de där två...

  

Jag minns det som igår då jag hämtade hem mitt lilla skräp... Jag minns att jag grät hela vägen hem över den respekt och ödmjukhet jag kände inför uppgiften att ansvara för en liten parvels väl och ve här i livet. Men det gick ju bra ;)

    

Sist men inte minst, Walles love-of-a-lifetime, Wilma eller Wimlan som hon också kallades. De två var kärleken hundifierad. A match made in heaven!


Kungen av Fridaland.

 
 
Anna

Anna

13 maj 2010 08:05

Tårarna rinner...så vackert du skriver om din prins och jag hoppas du får ha honom kvar länge länge till. Kram

http://www.keeponix.se

 
Åsa

Åsa

13 maj 2010 08:05

GRATTIS finaste Walle, hoppas Din dag blir toppen =) Kram från Skåneland

http://www.nogg.se/Titan

 
Sofia  & tjejerna

Sofia & tjejerna

13 maj 2010 08:21

Även mina ögon tåras över de vackra orden du skriver om din fina fina Walle!
Ha en underbar dag och njuuut!
Kram!

http://www.sofiashundar.se

 
Eva

Eva

13 maj 2010 08:24

Världens STÖRSTA Grattis går till Walle idag! Så underbart att ni får fira denna dag idag! Håller med, vad vackert du skrivit. Känner igen mig så mycket i det du skriver. Och är så avis på dig idag som får fira denna dag :). Ha en underbar dag och njut i fulla drag.
Ge honom en stor kram från mig,
/Eva

http://www.boxerland.se

 
Ingen bild

Annelie

13 maj 2010 08:26

Finaste prinsen!!! Pussa honom massor från oss. Ha en helmysig dag :)

 
Melina och Tony

Melina och Tony

13 maj 2010 12:40

Så underbart det låter! Grattis till er båda, puss på Walles nos!

http://www.nogg.se/startpage.asp?idHomepage=35851

 
Kristin och Buster

Kristin och Buster

13 maj 2010 13:26

Jättegrattis till Willy!!!! Jag sitter också här och gråter :)

Kram Kristin och Buster

http://garpenborgsrustubus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elin, Jannis &Theo

13 maj 2010 14:09

Bästa gratulationer till Underbaraste Willy! Du fångade våra hjärtan med en storm och varje gång vi ses, så hoppar det en extra volt av glädje av att få se dig! Vi älskar dig och det är svårt att slit loss från något så underbart när det är dags för hemgång. Du har en stor betydelsefull plats hos oss och gjort oss rikare i våra själar! Älskade Valle ha den ljuvligaste födelsedag med världens bästa Frida och familj av både två och fyrbenta!

Love Elin, Jannis och Theo!

 
Ingen bild

Maria

13 maj 2010 14:37

ett stort grattis från alla oss till Willy
hipp hipp hurra!!!

 
Caisa & Cayenne

Caisa & Cayenne

13 maj 2010 15:21

Vi skickar massor med födelsedagspussar till Walle-Balle *smack*

Som alltid blir jag rörd av dina ord om känslorna du har till dina djur, kärleken lyser alltid igenom starkt.

KRAM

http://fyrfotingarna.se

 
Sara

Sara

13 maj 2010 18:17

Läser tittar och även mina ögon gråter!! Hoppas du får ha Kungen kvar till låns ett bra tag till..

Kramar om

http://www.jaxonoffe.se

 
Ingen bild

Gisela

13 maj 2010 18:54

Det är som en lång, vacker saga att läsa om ditt och Willys liv !
Hoppas att sagan fortsätter i flera härliga kapitel till ;)

Kram från oss i Västerås

 
mLi

mLi

13 maj 2010 19:57

Kan inget mer än att hålla med alla andra, så otroligt fint du skriver om er, eran kärlek till varandra är otrolig! Grattis Willy!!

http://rackarunge.se

 
Ingen bild

nilla

13 maj 2010 20:18

Så fint skrivet Frida. Det är så underbart att läsa dina inlägg i bloggen.

många kramar Nilla

 
Ingen bild

Karolina

13 maj 2010 22:35

Älskade Walewskan, stort grattis på din 11 årsdag från oss! Jag vet att din gamle vapendragare Bosse satt i himlen idag och åt pasta pesto och log när han såg dig i spårskogen. Det var en ära att lägga ditt födelsedagsspår! Hoppas du och matte får många många fina stunder till att njuta av! Puss på den blodiga pussmunnen från hela familjen Lasses, både dom man ser och inte ser...

 
Jessica å Duke

Jessica å Duke

13 maj 2010 23:10

GRATTIS!!! Otroliga bilder på många fina år :)

Hoppas du haft en härlig dag!!

Många pussar och kramar från Dukens flock

http://www.duke.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Angela & Rottiisflickorna

13 maj 2010 23:34

Grattis Walle !!

 
MissC

MissC

14 maj 2010 19:40

*SNYFT*
Tårögd av all kärlek!!
Livet är vackert & skört.. Tiden har sin gång.
*SNYFT*

http://misscsus.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards