Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

En olycka kommer sällan ensam...

Av Frida - 23 juni 2010 21:50

...heter det väl om jag inte minns fel...?

Sista tiden har varit tung, och det verkar fortsätta i de takterna. /¤#¤%&¤"#


I tisdags lyckades jag tanka bensin i min Berra, som helst går på diesel om hon får välja själv. Ytterst klumpigt och onödigt om ni frågar mig. *morr*

Nu hoppas jag att min fingerfärdige man klarar av att fixa till allt och rädda motorn. Annars blir det nog en dyr historia... Min älskade bil!


Och imorgon ska Ambra till veterinär Bosse där jag hoppas, av hela mitt hjärta, att vi kan utesluta livmoderinflammation... Håll tummarna för oss! Min älskade lilla hund!


Så lite ljus i mörkret.... Cleo är med största säkerhet dräktig! Hon uppvisar en rad olika tecken och magkänslan säger att det finns bebbar i magen.

Jag lovade visst per telefon häromdagen att om hon INTE vad dräktig skulle jag dansa tango naken på Stureplan... Så för allas skull ber vi en stilla bön att hon har småfolk i magen! :)

Nu har hon slutat må illa och verkar istället vara bottenlös... Underbart!

Så här bjuds på lite bilder av kärleksparet!


SE UCH KORAD IPO I Ghor From House Hertog

  

SE UCH KORAD IPO I Ghor From House Hertog


  KORAD Devarox Cleopatra de Verita 

KORAD Devarox Cleopatra de Verita    

 
 
Anna

Anna

23 juni 2010 22:08

Älskade du, hållar tummarna hårt för att det inte är nåt allvarligt med Ambra, att bilen går o fixa och att vi slipper se dig dansa naken.....

Ryser när jag ser bilderna, vilka godingar
Kram

http://www.keeponix.se

 
Caisa

Caisa

23 juni 2010 22:08

De där valpisarna kommer inte bli fula ;)

Vi håller tummarna för mamma-Ambra *puss*

http://fyrfotingarna.se

 
Ingen bild

Caisas Mamsen

23 juni 2010 22:12

Här hålls det också tummar och tår, då slipper jag göra nåt. Tihi. Kramen

 
Kim

Kim

23 juni 2010 23:00

Mamma och jag väntar på valpen, inte nakendans! ;D

http://eclecticwords.blogg.se

 
Erica

Erica

23 juni 2010 23:32

Jag kan inte låta bli att det vore lite skoj med tangon :-) Och bebisar förstås...
En bil är en bil, men visst är sådana där små detaljer onödiga och ofta dyra. Jag håller tummarna för Ambra såklart. Ta hand om dig Fritte! Kram

http://ericas.bloggsida.se

 
Gisela

Gisela

24 juni 2010 08:40

Jag önskar dig verkligen ett gäng härliga valpar men den där nakendansen hade varit något att beskåda =))

Hoppas allt går bra med Berra och framförallt Ambra, jag håller tummarna !!!

Midsommarkramar från oss i Västerås

http://www.arosbygdens.com

 
Sofia  & tjejerna

Sofia & tjejerna

24 juni 2010 09:07

Vi håller tummarna stenhårt!

Kram!

http://www.sofiashundar.se

 
Ingen bild

Marie-Louise Winroth

24 juni 2010 11:15

Vi här i Sumpan håller tummar och tassar för både bil och självklart Ambra bamra!!!

 
mLi & Zeb

mLi & Zeb

24 juni 2010 21:26

Hoppas ni får ordning på bilen din! Och håller tummarna stenhårt att de inte är allvarligt med Ambra, fina tjejen!

Nakendans vore ju skoj, men valpar vill vi gääärna att det skall finnas i magen, många! :)

Trevlig midsommar,
KRAAM

http://rackarunge.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards