Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Dags att summera året som gått...

Av Frida - 31 december 2010 12:54

... och som alltid så är det med blandade känslor.

Att året innehållit en hel del sorg för min del har väl knappast undgått någon...?

Det var en av de absolut svåraste perioder i mitt liv då jag förlorade Willy. Och det är fortfarande lika svårt. Jag fortsätter att kämpa och tar en dag i taget. En vacker dag ses vi igen, jag och min prins. Och blundar jag, så finns han där...


Det känns skönt att lämna detta sorgliga år bakom sig. Samtidigt som det känns läskigt. Det är alltid ett visst vemod för mig att lämna det som varit. Nog för att jag gladeligen välkomnar det nya, det är inte det...

Ja, det är svårt att omsätta i ord.


Trots allt svårt  som varit så känner jag ändå en enorm tacksamhet.

Tacksamhet över min älskade unge, ja hela min tokiga men ack så fina familj, mina älskade hundar, alla underbara människor jag har turen att ha i min närhet. Jag bor på det finaste stället i världen där min själ har ro och jag får min återhämtning. Jag är tacksam över alla äkta möten och de äkta människor som korsat min väg.

Jag har även haft oturen, eller kanske ska jag säga turen, att ha haft en del fula fiskar omkring mig. Någonstans är jag ändå glad över det, då de har hjälpt mig att välja bort dem. Idag vet jag verkligen vilka människor jag INTE vill ha i min närhet... Ur något ont kommer alltid något gott.


Vi har ju haft den stora lyckan att få välkomna tre små DeVeritas-pojkar till världen detta år. Och de har spridit lycka omkring sig likt en gödselsspridare :)

Men snoppdjur stod ju inte på min önskelista ;) Så till våren gör vi ett nytt försök med en ny kull valpar :)


Så detta hemska och fantastiska 2010 avrundar vi nu med ett nyårsfirande av högsta rang! I skrivande stund har vi 7 fullvuxna rottweilers i hushållet, och om en timme anländer ytterligare en. En släkträff utan dess like: Ambra med sina barn Cleo, Chilli, Conrad & Eddie, och Beanie med sina barn Dilla & Berit. Detta kommer bli en kväll att minnas...


Så från oss alla... Ett riktigt Gott Nytt År!!!!


  

 
 
Jennifer

Jennifer

31 december 2010 13:37

Vi i fam Norén önskar hela klanen på Flädervägen ett riktigt GOTT NYTT ÅR. 2011 kommer ett bli ett toppenår.

Kärlek i mängder till er. PÖÖÖÖÖÖÖÖSS

http://norenfamiljen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annika

31 december 2010 14:05

Gott Nytt År Frida! Floyd skickar en extra stor puss till sin gamla dagisfröken! Kram från oss i England!

 
Sofia  & tjejerna

Sofia & tjejerna

31 december 2010 14:08

Vi vill önska Er alla ett riktigt GOTT nytt 2011!
Många kramar från Sofia och Pelle, Lycka "konstaplan Lyckish" och Doris. <3

http://www.sofiashundar.se

 
Eva

Eva

31 december 2010 14:11

Ja, vilket hemskt år det blev för oss båda när det gäller att förlora våra käraste vänner :( Bamsekramar till dig och hoppas du får ett härligt 2011!

http://www.boxerland.se

 
Ingen bild

Nilla

31 december 2010 14:32

Ett riktigt gott nytt år önskar bästa Bosse med sin familj. Jag känner på mig att 2011 kommer att bli ett riktigt bra år för oss alla!!!

Stor kram och hoppas vi ses snart / Nilla

 
Erica Breyer

Erica Breyer

31 december 2010 14:32

Jag önskar dig det allra bästa tänkbara 2011! Och visst är det så att svårigheter och motgångar utvecklar oss. Jag tycker faktiskt synd om dem som aldrig haft en motgång. Jag tror att de står stilla. Men nu önskar jag dig ett år av kärlek, energi, medgång och kanske ett litet snedsteg bara för att... största kramen Erica!

http://ericas.bloggsida.se

 
Ingen bild

Pernilla

31 december 2010 14:37

Önskar dig och familj plus alla fina rottis tjejor ett Gott Nytt År Kram Pernilla

 
Ingen bild

Sofie K

1 januari 2011 11:40

God fortsättning på det nya året!!!!!:)

 
Ingen bild

Sabine och Dino

4 januari 2011 15:17

Vilken härlig inledning på det nya året med så mycket släkt!!!! God fortsättning önskar vi er på detta år!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards