Casa DeVeritas

Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Frida - 5 juni 2011 23:24

Och precis som livet självt, är det ömsom vin ömsom vatten.


Vi fick ju hasta iväg till Norge på parningsresa lite tidigare än beräknat. Nåväl, ett angenämt problem ;) Resan dit var underbar! Det var första gången som jag var i Norge, bortsett från flygplatsen i Oslo. Och nog må jag säga att Norge var sagolikt vackert! Vilken natur! Rasterna blev många och långa. Cleo och jag satt sida vid sida och njöt. Pjaa, jag njöt av de vackra omgivningarna allt som oftast och hon spanaade in busslaster med japaner eller hägn med vildhjortar. Vi var båda MER än nöjda!

     
Vi bodde på ett mysigt litet hotell som hette Elgstua. Cleo blev snart varse att det hade nåt med älgar att göra... ;) hehe


Och visst uppstod det kärlek mellan de två! Parningarna var precis som jag önskar att alla hundar fick para sig. Cleo och Balder busade & "dansade" länge och väl innan de fick till det. Inga koppel eller fasthållna hundar. Utan helt och hållet på deras villkor. Precis som det skall vara.
Tyvärr har jag lyckats sjabbla till nåt med kameran när jag skulle föra över bilderna, så att de "viktigaste" bilderna (läs: på kärleksparet i dance-mode och på Balder) har försvunnit!!! Nu har jag min tilltro till högre makter och nån kunnig elektronikmänniska och hoppas att de skall kunna räddas...
Här är fine Balder iaf!

   
Jag vill rikta det största av TACK till Ole och Karin som öppnade sitt hem för oss. Vi hade två toppendagar hos er! Tack för god mat och er omtänksamhet!

Nu hoppas vi innerligt att denna resa bär frukt och att det föds små mini-Cleosar och mini-Balders i slutet av juli....


På söndagen, då Cleo och jag befann oss i bilen fick vi täta rapporter från SKK Internationella utställning i Vallentuna.
Två DeVeritas-representanter fanns på plats dagen till ära: Fantazmic Fo-Bo "Bosse" & Dippa Daffodil "Berit"!

Bosse, som debuterade i juniorklass drog till med ett Excellent, 2:a placering med CK. Och konkurrensen var det defenitivt inget fel på. Stort grattis Nilla!!!!! Och ett stort tack till Jojo som alltid visar Bosse så fint!

   

Tokfian Berit smackade till med ett Excellent i öppenklass hon med och kammade dessutom hem segern i klassen med ett CK. Inte nog med det såg hon till att bli Bästa Tik för dagen och slutligen sopa banan och bli BIR med CACIB!!!!!!
Stooooort grattis Karolina & Pär!!!!!!
Och det största av tack till Världens Bästa "farmor" Mari som visade tokstollan så fint!

Nog är urmamman mäkta stolt över de fina resultaten! Men stoltast av allt är hon över hur fint DeVeritas-barnen uppför sig. Det betyder allt!

     

Nu håller vi alla tummar för lille Bosse som fått in nåt skit i tassen och opererades under gårdagen. Jag var så mäkta imponerad av den pojken hos veterinären. Trots den enorma smärta han hade, så viftade han bara på svansen. Gullungen!
Nu hoppas vi att det han har i tassen kommer ut och att han får bli frisk igen :)

( Bosse utanför Albano Djursjukhus)

    Den här "lille" gossen är riktigt ögongodis! Och en härlig blandning av mamma Cleo och pappa Ghor. Och fantastiskt trevlig!!!


Neeeh gott folk, nu hägrar sängen! So long!

Av Frida - 5 juni 2011 22:40

...Duke ylar. Å han ylar för allt vad tygen håller. Sötisen!

Tack Jessica för videosnutten!


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards