Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Internet är fantastiskt! Och mindre fantastiskt...

Av Frida - 9 februari 2012 17:00

Mitt blogginlägg om Rottweilerns vara eller icke vara upprörde många. Eller många o många, allt är ju relativt. Feedback, om man nu känner att man vill/behöver ge det, skulle ju vara naturligt att lämna här, där inlägget finns. Det har trillat in mail & pm där man hyllade det som skrivits men inte ville skriva det öppet....?

Det är precis det här jag menar när jag pratar om klimatet i hundvärlden. Det är alltså inte ok att ha en åsikt.

Creepy!
Fast å andra sidan när man ser hur vissa uppför sig på nätet, så är det nog allra klokast att hålla sina åsikter för sig själv... Tänk att jag aldrig lär mig! *ler*


Jag har ledig vecka och ägnar den åt mina hundar. Mina stackars hundar som inte får tävla... *haha* Vi går timslånga promenader i skogen där de röjer som galningar. Träningsmotivationen lyser med sin frånvaro då snödrivorna går långt upp på låret utomhus. Lill-Stina har mognat massor på sistone och är en följsam liten historia som är sugen på att lära (trots omeriterade odågor till föräldrar) *LOL*

Hundarna har blivit bortskämda. De får helkroppsmassage ett par gånger i veckan nu, när matte måste träna. They love it! Till och med Stina ligger still :D
Idag lyckades hon fastna på bild också. Halleluja!

 
Stina 6,5 mån


 

Jag kan yyyyyyyla också!


 

Gullungen! Med snömustasch å allt <3


 

Himlen bjöd på ett färgsprakande skådespel tidigare idag...

Fast nog måste jag erkänna att jag längtar efter våren nu. Snart kommer den!


Nu ska jag hämta mina kära väninnor tant Karolina med tant Berit & tant Mari för en myskväll hemma hos tant Jennifer. Myyyys!

 
 
Caisa, Cayenne & Gulli

Caisa, Cayenne & Gulli

9 februari 2012 21:48

Aj löv att du är ärlig med dina åsikter och tankar, utan att vara elak eller hänga ut någon som tänker olika. Moget och klokt <3

Gulli kollade bilderna på Svinsyrran och sa: Kolla, det är ju en sån som mig ;-)

Halsbandet känns igen, passar lovely på skitungen.

PISS

http://fyrfotingarna.se

 
Marie-Louise Winroth

Marie-Louise Winroth

11 februari 2012 09:13

All heder till dig Frida som står för dina åsikter. Det är ju trist att många inte vågar det. Och jag tror att i detta sammanhang så är det hundar och valpköapre som får betala priset för att fler inte vågar stå för sina åsikter och vara öppna med sin avel.

http://mygganosirrah.bloggagratis.se

 
MLI & ZEB

MLI & ZEB

12 februari 2012 11:17

Vilken underbart fin bild på Stina! :D

http://www.rackarunge.se

 
Therese

Therese

12 februari 2012 21:04

Vilken fin bild!! :)

http://tjorvigiume.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards