Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 4 juni 2008

Trevligt fika besök

Av Frida - 4 juni 2008 18:56

Idag har vi haft besök av våra vänner i sökgänget. De underbara människorna kom med en stor smörgåstårta som vi avnjöt i solskenet. MUMS! Dessutom hade de köpt ett underbart fårskinn till lille Jesper så att han det varmt och skönt i vagnen i vinter då vi tränar sök. Han fick även en alldeles egen liten rottweiler i mjukisformat.... Tusen tack allesammans!

Under eftermiddagen hann vi med en sväng till Åsa där det var tänkt att vi skulle fotat valparna. Men något man snabbt lär sig när man blivit med bebis är att det inte alltid går som man planerat....*hmmm*

Ett tag så vrålade Jesper, Linn, Leo och Annelies Rasmus i kör... Det var en syn för gudarna! :-)

Nåväl, det kommer säkert fler tillfällen. Förhoppningsvis utan körsång.


Nu är det inte långt kvar tills Beanies valpar föds. Om de kommer som jag har planerat så blir det någon gång mellan den 13 och 15 juni, dvs nästa helg. Valplådan är iordningställd, alla atiraljer är framplockade och både doulan och chefsbarnmorskan står redo... På måndag får vi förhoppningsvis besked om hur många Deveritas-barn som skall se dagens ljus. Då är det nämligen dags för röntgen.

Det känns så roligt att vi har hittat så trevliga valpköpare! Det värmer gott i hjärtat att veta att de små bönungarna kommer att få det så bra.

Då är urmamman mycket nöjd och sover gott om natten.


Nu skall jag göra en kraftansträngning och bada alla hundarna och lille Jesper. Sen lär vi nog sova riktigt gott.... Allihop!

Här kommer en dagsfärsk bild på tjockproppen Beans och på min lille tvåbente juvel....


Kram!



 
 
Karolina

Karolina

4 juni 2008 19:42

Gud så underbart söt jesper är i tant Karolinas fina body!! Jag smälter som smör i solsken! Bönan ser stabil ut, hehehe inte mycket som får den kroppen att vaja i vinden :-D Stor puss mitt på tjocka magen från doulan! Kramar

http://kynologia.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

4 juni 2008 19:43

Shit vilken kaluffs grabben ligger inne med, en riktig sötlök :) Åh stackars Beans, så stor mage i denna värme :( Jag gissar på 9 bäbisar i hennes JÄTTEmage ;) Och om 1,5 år så är det Cleos tur, eller hur ;) Jag väntar med spänning :) HA det gott i värmen / Kram från Skåneland

http://www.nogg.se/Titan

 
Camilla B

Camilla B

4 juni 2008 21:52

OJ han är ju redan värsta modeprinsen med den frillan! Passar ju i en annons för typ nån modetidning! Sööööööt som socker! Å bönan, hon ser ut att tycka det är nog med att gå å vänta, kan dom inte komma ut snart! Kram på er!

http://www.nogg.se/camillan

 
Ingen bild

Gisela

5 juni 2008 09:09

Hej på er!
Tack för grattisarna Frida :)
Lilla Jesper är en riktig "praktbebis" och bönan är en riktig prakt-tjockis ha ha ha. Du kan nog förvänta dig en hel drös med småbönor med tanke på bukomfånget =)

Ha det gott i värmen och lycka till nu!!!!
Kram från oss allihopa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards