Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 17 juni 2008

Tiden bara rasar iväg....

Av Frida - 17 juni 2008 17:26

Ibland önskar man att dygnet hade fler timmar... Valpar skall vaktas, barn skall ammas, hundar skall promeneras, tvätthögen växer....Å nånstans däremellan skulle man visst hinna med att äta och sova också...?

Men jag skall inte klaga, det är fruktansvärt roligt också! Att få beskåda nya små liv som kommer till är få förunnat. Det är det mest fantastiska som finns. Det gäller naturligtvis inte bra hundar... *ler*
Jag är oerhört tacksam över att jag fått ta del av detta mirakel på flera olika sätt.
Ibland visar livet sig från sin grymma sida också. Under natten till söndagen lyckades den minsta tikvalpen hamna under mamma Beanies tuttar. Hon var alldeles för liten och för svag för att pipa eller kravla fram. Under hela söndagen kämpade vi med henne för att hon skulle komma igen. Senare under kvällen tvingades vi fatta det svåra beslutet att låta henne somna in.
Även om det kanske var det bästa för henne så känns det ändå tungt. Så onödigt och orättvist.
Men man skall låta naturen ha sin gång. Det är nog bäst.

Så nu finns det 3 tikar och 3 hanar i valplådan som härjar runt och lever rövare. De växer så det knakar och de har redan dubblat sin födelsevikt.
Beanie är så duktig med de små. Vi brukar skoja om att vi kommer att bli den första kennel att leverera hårlösa Rottweilers eftersom hon slickar dem konstant.... :-)Skämt åsido, hon skulle ta ner månen för dem om hon kunde. Vilken supermamma!

Så fort jag bara hinner skall jag uppdatera hemsidan med bilder på de små. På torsdag blir de en vecka gamla.
Så håll ut... Den som väntar på nåt gott...
Här kommer några bilder så länge.

So long!



 
 
Ingen bild

Camilla & Conrad

17 juni 2008 22:46

Så tråkigt att höra om lilla tikvalpen, förstår att det var kämpigt. Stora kramar till både dig och Bönan!

Att Bönan däremot skulle vara en supermorsa var det inga tvivel om, däremot att hon skulle leverera tyska nakenhundar ... :D

 
Ingen bild

Anneli

18 juni 2008 07:48

Usch, va tråkigt med lilla tiken! Förstår att det var jättejobbigt...

Klart dock att Bönan skulle bli en riktig toppen-mamma, hon var ju superNanny-Beans åt hela C-kullen!! Hon har ju dessutom så härliga förebilder både av det två och tyrbenta slaget.
Nog med smörande;-).
Grattis till hela högen pyren. Vi kanske kommer och kidnappar några.

Kram Anneli och Chilli

 
Karolina

Karolina

18 juni 2008 14:45

Lilla diamanten kommer alltid att finnas i mitt hjärta. Jag är så glad att Bönan har 6 friska pigga valpar att vårda ömt!! Hon gör ett kanonjobb med sina små trots att hon är Goliat i lilleputtarnas land :-D
Pussar från Doulan

http://kynologia.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards