Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2008

Då har ungarna börjat lämna boet.....

Av Frida - 7 augusti 2008 22:13

... för at fara ut i vida världen.

Det är med blandade känslor jag vinkar adjö. En lycka och tacksamhet över att jag hittat fantastiska familjer till mina små gryn. Och en överväldigande ansvarskänsla över att skicka ut dem i den stora världen där de skall klara sig utan sin mamma-hund och sin urmamma. Och en sorg som sköljer över mig då de lämnar mig. Det är egot som gråter, och inget annat. Men det är lika jobbigt varje gång... Kalla mig lipsill...Det gör inget.


Jag vill passa på att önska familjen Torving i Björklinge ett stort lycka till med lilla pärlan Dixi! Var snäll med hästarna nu, Dixi! :-) Lilla gullunge!


Och ett stort lycka till lilla Berit (Dippa Daffodil) hos familjen Lasses med Bosse Bullterrier i spetsen. Det är inte alla som får flytta hem till sin Doula... Pussa henne på tjocka näsan!


Nu ska jag krypa ner i valplådan och pussa på de fyra som är kvar. Och sen skall jag försöka sova gott. Riktigt gott.


En godnattpuss skickar jag till de två utflugna grynen och hoppas att första natten går bra.


Kram från nostalgiska Frida

 
 
Emma och farbro Conny

Emma och farbro Conny

8 augusti 2008 09:43

Ett stort lycka till sänder vi till alla D-kulls ägare. De ser så fina ut. Jag kan tänka mig att det är mycket fart i de små liven med en C-kulls pappa. Ni har fått en toppen uppfödare men det visste ni nog redan.
Frida inte konstigt att du gråter, själv skulle jag stört lipa och funderat på om jag hade kunnat behålla alla själv.
Stort lycka till och kram Emma och farbro Conny

http://connyochdoris.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Dixi

9 augusti 2008 08:43

Hejsan
Jag mår bra. Kissar & bajsar ute, sover hela nätterna (var bara lite ledsen första natten) men det gick bra - hade ju min filt hos mig. Kattgosedjuret är toppen!
I stallet bor det några konstiga djur, låter underliga på morgonen när dom ska få mat...
Dag ett (fredag) var lite jobbig på fm, sov sedan nästan hela em. I köket fanns något skumt - lät som om den åt & svalde något (valpar kanske)... Nä, det var ju bara en diskmaskin...
Idag har dagen börjat lugnare - en viss rutin börjar infinna sig.
Kram från en glad Dixi :P

 
Ingen bild

de nozo (dino)

9 augusti 2008 13:39

Jag har det ganska bra....lalala lala

Lite åksjuk på slutet av hemresan blev jag och kräktes när vi kom fram.
Det fanns så mycket konstiga saker urmamma så jag blev helt yr....det var kaniner (de är ok) katter (hum, kattmamman sa att jag inte fick röra hennes ungar med sitt fräsande) och något som skrek högt (öööö, kakadua den måste jag morra lite åt. Jag gick in i deras barnkammare och där har jag sovit på madrass på golvet hela natten.
Jag har hittat körsbär på gården, de är goda och jag äter min mat som jag ska säger min matte. Husse tycker att det är braaaaa när jag kissar och bajsar ute i gräset och det är ju ingen konst.I skrivande stund har jag funnit ett skönt ställe ligger där på rygg och känner min mammas doft.

Ses till veckan! Puss //Dino med stor familj
P.S Jag har kört rally i grannens häck det va skoj!!!! Prova det nån gång!!! D.S

 
Sara & Jaxon

Sara & Jaxon

10 augusti 2008 16:42

*skrattar gott* åt era underbara berättelser :) ser precis de små framför mig när dom möter diskmaskiner och katter mm ville bara säga att jag är INTE ETT DUGG avis hmmmmm..... hur menade jag nu.. jaja jag är sååå avundsjuk, vill oxå ha en puppis juh :(

Men men min dag kommer nog den oxå :)

Kram från Sara & Jaxon som fö har många släktingar snart *ler*

http://www.jaxonoffe.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards