Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2008

Ett stort tack!!!!

Av Frida - 10 augusti 2008 20:53

... vill jag rikta till alla ägare av D-barnen! Jag har fått massor av rapporter både via mail, SMS, telefon och MMS. Det gör mig ÖVERLYCKLIG att få veta att mina smår gryn har det bra. Inte för att jag trodde något annat, men jag blir så glad när jag hör från er!

Alla barna (Dixi, Berit (Dippa Daffodil) & Dino (Di Nozo)) verkar ha funnit sig till rätta. Dixi har hästar i familjen, Dino har kakadua, katt+kattungar och kaninen och Berit har en Bullterrier-storebror (minst lika exotiskt!)

Alla barna verkar ha klarat flytten galant och är trygga och glada små skruttungar. Det värmer gott i hjärtat!

Idag flyttade även Dickens Flame  (nackhanen) upp till Lotta & Per i Malå. Dicken (nåååå Lotta, blir det Dicken? *ler*), kommer att arbeta i möbelaffär till vardags med sin nya storasyster Ronja, även hon Rottweiler. Jag önskar er all lycka med lille guldklimpen! Tårarna ville inte sluta trilla när de for.... Han har fått ett fantastiskt hem, det är inte det... Det gör bara så ont i själen när de far hemifrån....

Hoppas att er långa hemresa (94 mil!!!) gick bra. :-)


Nu är det två valpar kvar här hemma: Duke Dandelion also known as "huvudhanen" flyttar till Jessica och Fredrik i Uppsala på lördag. Där kommer han att få det kanon! Matte och Duke kommer att plugga i Värnamo till hösten så Duke kommer även han att gå i skolan. :-)

Å så har vi lilla Fräs-Fian.... Hon har faktiskt ett namn: Dilla Darling! Och hon är en liten daaaaarling. Jag har fortfarande inte hittat ett passande hem till henne. Och hon MÅSTE flytta snart. För annars blir hon kvar här, och det går INTE! Inte för att jag inte vill (hon är min drömhund!) utan för att det inte går. Jag har fyra hundar varav tre av dem tränas och tävlas. Alla ska känna sig betydelsefulla oavsett ålder. Och det tar sin lilla tid... Och med en tremånaders Jesper hemma och en man (ja, tro det eller ej, men jag har faktiskt en sån. En alldeles UNDERBAR sådan :-)) som vill träffa mig ibland... Så nej, en fjärde aktiv tränings/tävlingskamrat, är inte möjligt. Hur gärna jag än hade velat.

Hon är speciell. En på miljonen faktiskt. Lilla Dilla...


Nu ska jag knyta mig. Min tur att sova hela natten...*mmmmm*

Här nedan följer bilder på de D-barn som flyttat. Först ut är Berit med Karolina & Pär, Dicken med Lotta & Per (Per-hussar i stereo i D-kullen!! *asg*), Sabine & Robert med alla barnen & Dino och sist men inte minst familjen Torving med Dixi!


Goodnight. Wherever you are...





 
 
Camilla & Karma

Camilla & Karma

10 augusti 2008 22:22

Lilla söta Fräs-Fia=). Hade jag bara kunnat så hade hon gärna fått flytta hem till oss. Ska bli spännande att få följa hela D-kullen i deras nya hem.

Kram Camilla & Karma

http://www.freewebs.com/karmaochzera

 
Caisa & Cayenne

Caisa & Cayenne

10 augusti 2008 22:34

Vad skoj att få ansikten på D-ägarna (de jag inte redan träffat).
Vi hoppas att det inte är alltför länge tills vi ska till Malå igen, för vi tänker hälsa på lilla sötnosen i hans affär ;)

Lotta och Per; Er kille har tre stycken pappa-syskon här i krokarna, så är ni sugen på släktträff nån gång så hör av er...

Vi lääääängtar till lägret (vi är nog inte de enda va?)

Kram från oss

http://fyrfotingarna.se

 
Ingen bild

Katarina

11 augusti 2008 09:50

men ååå va sugen man blir på lilla rump-sötnosen!!:) om man bara haft möjlighet!
Hoppas hon hittar ett bra hem tillslut iaf!
pussa henne från mig!:)

 
Åsa & Mr T

Åsa & Mr T

11 augusti 2008 10:47

Tänk om OM hade funnits då hade Fräs-Fia blivit Skånetös på kuppen ;) Kram från Skåneland!

http://www.nogg.se/Titan

 
Ingen bild

Sabine

12 augusti 2008 21:00

Det är inte konstigt att alla hör av sig och rapporterar så villigt med en så trevlig och underbar "kennelmamma" som du Frida.

Oj oj nästan sötaste valpen kvar ja vi har ju en i familjen som är kär i henne(Robin)om vi hade haft möjlighet så....hon är ju såååå charmig!!

Dino har (Di Nozo)idag bekantat sig lite närmare med kaninerna Stampe och Nisse som jag tror att han tyckte var goa eller kanske goda hihi ja han slickade på dom.Dino grävde runt lite i Nisses bur oxå så Nisse la sig utanför och tittade på när Dino röjde i hans hem.Hi hi, de är sååå söta de små liven.

Vi kommer fr, lö, och sö på lägret som vi pratat om, det skall bli jätte spännande att träffa alla. //Mvh Sabine

 
Ingen bild

Dino

12 augusti 2008 23:28

Idag har jag fått ny putsade klor (det var helt ok, vi har ju övat du och jag "gammelmatte"). Jag har åkt hiss idag igen (det börjar bli en vana).
Eftersom det är kaniner i huset så har jag bekantat mig lite mer med hur de lever och bor och konstaterar att de har goda små kulor i sitt hus men de får man tydligen inte äta liksom "matlådorna" som står på golvet i badrummet som katterna brukar vistas i, de får man inte heller äta (skådebröd bara???) jag fattar inte va det skall vara bra för de luktar ju sååååå gott. Kan du fatta i morse hitta jag en grön grej i vattenskålen (gurka) ja det var ju bara att lyfta upp den och kolla in den men det var lite jobb för den låg under vatten ytan men jag fixar det mesta jag har tom charmat hela gården inkl. kattungarnas mamma, iaf nästan (vi delar lite på mat och dryck ibland utan att hon fräser).

Puss Dino

P.S Min nya matte har nästan lika goda bitvänliga tår som du hi hi!! D.S

 
Lisa

Lisa

13 augusti 2008 12:21

Ok Frida. Dilla är en ljuvlig skapelse... jag vill ha henne. Rut med. Gunda skriker lekkompis! Men var ska jag ha tiden & platsen att stoppa henne??? Hmmm nja det ser inte ljust ut att Dillan kan bo här. Fast vi vill.

Suck! Vad de är fina dina d-barn är. Uttryck, stomme & vinklar. En riktigt snygg kull, anar att de är minst lika trevliga i verklighet som de ser ut.

Sen en eloge till din förklaring av alla personligheterna. Jag bara ställer mig häpen & säger att SÅ vill nog alla valpköpare ha det innan de väljer sin valp. En uppfödare som faktiskt vet vad hon har i valplådan & vad som verkar finnas i varje individ. Stort säger jag & tar med mig det den dagen jag kanske skaffar valpar.

Storkram till dig från oss

(ps. Vill Dilla gääärna flytta uppåt kanske du kan klämma på Conrads Camilla... skulle tro att hon kan vekna heehehehehe... Dilla ser ut som en Dagmar ;-) )

http://www.krutrut.com

 
Caisa & Cayenne

Caisa & Cayenne

13 augusti 2008 12:41

Lisa; Vi är flera här uppe med fastrar och farbror till D-kullen som det vrålar i magen efter Dilla Darling... kanske vi kan ha henne deltid mellan oss 3 här uppe??? Och ibland kan hon vara hos dig och de Röda?

Frida; Det var väl en bra idé? Blir väl inte alls hattifnattigt för stackaren (haha)

Vi skickar pussar till urhemmet, snart ses vi = )

Kråkan med Matte

http://fyrfotingarna.se

 
Annelie

Annelie

13 augusti 2008 12:42

Tack för en trevlig förmiddag igår! lillfia hade gärna fått följa med hem till oss, härligt humör och fullt ös medvetslös - så som jag vill ha det. Särskilt hennes kampande med STORA sopkvasten *Skratt*

Träning snart!!
kramar
Annelie

http://www.tigra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards