Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2008

Kärt återseende...

Av Frida - 13 augusti 2008 18:37

... blev det idag då Berit (Dippa Daffodil) kom på besök!

MAn märkte tydligt att hon hade flyttat hemifrån. Hon knallade in i trädgårn med en svajande, världsvan gång och luktade på sin syster och bror och konstaterade att allt var som vanligt i barndomshemmet. Mamma Beans hade en ingående genomgång av vissa utvalda regioner på Berit. Till Berits förtret bör tilläggas... *ler*


Resten av besöket kan sammanfattas med ett ord: RÖJ!!!!! Fy bubblan vilket röj! Men kul hade de! Och stackars Berit som flyttat hemifrån och precis lyckats läka sina små bitsår på svansen... Dilla & Duke såg till att de kom tillbaka. D-kullen har haft en lek som varit specifik för dem: dra varandra i svansarna. Nu menar jag inte "dra-lite-lätt-kom-och-lek-med-mig" utan "slita-riva-rycka-hoppas-den-lossnar-snart"- leken... Hmmm.....


Nåväl, Dilla & Duke sover fortfarande. Det var fantastiskt kul att få träffa lilla Berit. Söt som spunnet socker och en kopia av sin mor! Jättehärlig liten skrutta som var hur cool som helst. Å så fin!!!! Jag var ju bara tvungen att ställa upp henne för att få se hur hon såg ut "på riktigt"....MUMSFILLIBABBA!

Berit har hamnat i den bästaste av familjer. Lycka till med juvelen Lasses-Family!


Dilla & Duke har även hunnit med en liten koppelpromenad idag. De var sååå duktiga! Vi kikade in hos grannen som hade barnkalas. Behöver jag berätta att de gjorde succé...? :-)


Nu börjar det dra ihop sig för läger. Gud så roligt det skall bli igen! Jag längtar sååå efter att få träffa alla...Underbart roligt!


Jag blir så glad av att läsa alla kommentarer från er i bloggen! Det är kul att ni följer vårt liv och leverne. Och tack för alla fina ord... Lisa, du fick mig att fälla en tår... (din migränsyster kan intyga...*ler*) Och ALLA ni andra med såklart!

Nu ska trötta Fridan slänga sig på sofflocket och titta på TV (läs: sova framför TV:n....)


Puss till alla mina gullungar som lämnat boet!

En stor kram till er alla!

Bifogar några bilder från dagen i följande ordning:

tre små rumpor

Röjande systrar

Nannyn Cleo (mindre nöjd min...)

Karolina & Duke

Syrrorna igen...

Dilla står fint

Dilla & Duke

Världens gulligaste Dillidill (ja hon lystrar till det....)

Den berömda svansleken

Berit står fint

Vackra Berit


haha, precis tvärtom blev det!!! Men alla ni bloggläsare är ju superintelligenta så det är bara o läsa nerifrån å upp....eller.....? *asg*


 
 
Caisa & Cayenne

Caisa & Cayenne

13 augusti 2008 21:03

Åååååååååååååå, så söta!!!
Jag som älskar rumpbilder dessutom = )

http://fyrfotingarna.se

 
Lasses family

Lasses family

13 augusti 2008 21:34

Tack själva! Berit har varit sövd sedan besöket :-) Fast husse drog iväg och spanade in grisar och höns med henne ändå så dubbelt så trött är hon nu. Hon ligger i soffan under laptopen och snarkar. Bosse brevid. Sjukt mysigt m a o! Massor av pussar till barndomshemmet *pöss*

http://www.kynologia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Åsa & Mr T

13 augusti 2008 22:00

WOW vilken kille Duke ser ut till att vara, sicken benstomme och så vackert huvud. ME LIKE :)

 
Ingen bild

sabine

13 augusti 2008 23:02

Ja den leken känner vi igen men kattungarna uppskattar den inte så mycket som Dino. Vi har också varit på koppel promenad idag till ett dagis och tittat på småttingar som var ute och lekte, det var spännande tyckte Dino.Mvh Sabine med familj

 
Åsa

Åsa

14 augusti 2008 14:05

Men GUUUUD vilka puddingar! Och Berit som står... *MUMS* Tur att hon bor hos dig Karolina, så man får träffa henne ofta! Och tur att du gillar utställning...

Jag är väldigt stolt över dessa underbara valpar, jag känner mig lite delaktig som gammelmormor/farmor :-) Det ska bli jättekul att träffa er som kommer på lägret, jag hoppas att vi kommer att synas en del i framtiden på olika aktiviteter.

Pappa Condor kommer på valpträffen, antingen med matte Mari eller med mig (kanske oss båda, man får ju passa på att krama gullisarna ...*ler*).

GRATTIS Frida, till en otroligt jämn och fin kull!

Kram Åsa (inte alls partisk... ;-))

http://www.devarox.se

 
Ingen bild

Dukes matte

14 augusti 2008 15:29

Vad roligt att läsa bloggen med alla händelser! Roligt att kuna läsa kommentarerna också så man får veta hur kullsyskonen har det, om någon vill träffas & träna så hojta! Några av oss bor ju i närheten av varann (Uppsala, Storvreta, Björklinge) :)
Vi längtar efter att få plocka hem vår lilla stjärna! Ska mysa i massor och sen bär det av ner till skolbänken - för oss båda. Nåja, Duke får allt ligga under bänken samt vid behov - äta upp mammas läxa :)

 
Dukes matte

Dukes matte

14 augusti 2008 15:49

Hej igen!
Nu får du kolla in min nya blogg :)
Här ska skrivas och dokumenteras!

http://duke.bloggagratis.se

 
Jennifer

Jennifer

14 augusti 2008 21:16

Vilka härliga bilder. Lilla Fräs-fia har en stor plats i flera Norén hjärtan.

Grattis till alla som har äran att förvalta en av dessa små guldklimpar. Hoppas att få träffa många av er på lägret.

Stooooor karmiz till hela familjen.

Jennifer

http://www.pannkakstarta.bloggagratis.se

 
Jennifer

Jennifer

14 augusti 2008 21:28

Kramiz ska det ju vara

Jennifer

http://www.pannkakstarta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards