Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2008

Nu börjar det bli tomt i huset...

Av Frida - 16 augusti 2008 14:09

Idag flyttade Duke. Min "lilla" grisekno... Ut i vida världen på en massa äventyr. Det kommer bli så bra så bra. Nog är det skönt när de flyttar, men usch så jobbigt. Det gör ont ända in i själen när de far... Men tack o lov har vi hittat kanonhem till alla barna, och det gör det hela lite lättare. Men bara lite... *ler*

Stort lycka till Jessica & Fredrik med lilla pärlan! Den "lilla" pärlan vägde 9 kg hos veterinären härom dagen... Jösses vilken benstomme han har!


Igår hade vi Dino med familj på besök. Det var härligt att se hur väl han anpassat sig till sin nya familj. Han var så trygg och harmonisk. Å så duktig med alla barnen! Å så vacker...Lille skrutt! Ni har gjort ett kanonjobb!


Nu är det bara lilla Dilla kvar här hemma. Och JA, hon är fortfarande till salu. Men jag skall villigt erkänna att hon kryper längre och längre in i hjärtat för varje dag som går... Hon är min drömhund. Det finns inget jag skulle vilja lägga till eller ta bort. Helt enkelt allt jag önskar hos en hund.

Men med tre unga & aktiva flickor som skall köras upp, en boxerpensionär som förtjänar lyxliv på ålderns höst, en man, och en tre månaders son... Nä, jag får inte ihop ekvationen om jag adderar ett stycke galen valp  till det. Hur gärna jag än skulle vilja. Tro mig.


Då hon är mycket speciell, både för mig och som individ, så stannar hon här tills Dilla-familjen med stort D dyker upp.


Berit är här för en sleep-over idag. Hennes människor skulle på bröllop, och vad passar väl inte bättre än att hon gästspelar här hos oss.

Tjejerna ligger utsträckta huller om buller och myser av varandras närvaro...Så sött!


Vad skulle man göra utan dessa underbara varelser....?


Bilder från dagen:

Duke med Jessica & Fredrik

Duke med matte Jessica

Vackre Dino (Di Nozo)

Sovstudie Dilla

Kram på er!

//F

 
 
Ronja & Aria

Ronja & Aria

16 augusti 2008 14:48

Åhhh han är ju alldeles sagolik! Vilken kille! :)

http://www.draklunda.se

 
Duke

Duke

16 augusti 2008 23:05

Voff!
Jag har det bra urmamma! Var lite orolig i bilen men allt gick fint. Har sovit en del men också sprungit runt och nosat och snokat och lekt en hel del.
Matte å husse har jobbat så mycket i veckan så de var trötta - så mitt på dan låg vi och sov alla tre, helt utslagna! Jag somnade i köket och matte och husse i soffan. Jag gick sedan och lade mig på det sköna klinkergolvet bredvid vattenskålen.
Jag är duktig och äter (vilketn aptit jag har på mat och godsaker!!!) och kissar ute. Jag har dock gjort både det ena och det andra behovet inne...
Hiss har jag åkt, inga problem alls! Dock lite halvläskigt att gå in i den ibland..
Jag blir fotad till höger och vänster... Håll utkik på bloggen imorn för då ska matte försöka ha slängt ut bilder och text!

Puss och godnatt!
ps. Det blir en extra blöt puss om jag druckit vatten först, jag dräller visst en hel del! :)

http://www.duke.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards