Casa DeVeritas

Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Frida - 15 oktober 2008 11:08

De måste väl ändå gå att smaka på? Javisst! :-)

Cleo testar Beanies "matbar"... :-D

Av Frida - 15 oktober 2008 10:46

Vad är ärlighet? Jag tror att jag har begreppet någorlunda klart för mig. Men det tål att rannsaka sig själv ibland. :-) Vad tycker jag? Hur uttrycker jag mig? Hur uppfattar andra människor mig? Hur ser jag på andra? Dömer jag? Har jag rätt att döma? Knappast...

Efter 33 års liv på denna planet så kan jag bara konstatera att vi alla är olika och har olika värderingar. Och tur är väl det!

Problem i olika relationer uppstår mellan varven och jag antar att det är pga våra olikheter.

Ju äldre man blir ju rikare blir man på erfarenheter. Förhoppningsvis i alla fall...*ler*

Jag fylls av fascination av att studera andra människor, framför allt i samspelet med andra människor. Det har jag lärt mig mycket av. Men jag kan inte låta bli att förvånas, samtidigt som jag fascineras, av hur många som totalt saknar självinsikt! Lite skrämmande. Eller inte...?

Att beskylla andra för saker som man själv gör. Dubbelmoral i mina ögon.

Det är väl därför jag trivs så bra med djur. Framför allt hundar. Den lojalitet och ärlighet de bjuder på är underbar.

Kravlös kärlek utan förbehåll. Inga baktankar. Bara ärlighet. Skönt.

Livet är kort. Alldeles för kort. Och vem vet vad morgondagen har att bjuda på? 


"Always look on the bright side of life *dada dadada* " :-))))))

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards