Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 26 november 2008

Mammans lilla pjupp

Av Frida - 26 november 2008 07:48

Fick en förfrågan häromdagen om jag kunde tänka mig att låna ut lilla Fräs-fian under en vecka.

Nääää, det går inte....

Inte för att de inte skulle ta hand om henne ordentligt. Snarare tvärtom. Men jag skulle inte klara av det. Att lämna ifrån mig en hund är som att lämna bort en del av mig själv.

Löjligt? Ja, kanske. Men sån är jag... De mina stannar hos mig.

Och hur skulle man kunna skicka bort ett sånt här litet hjärta? Mammas lilla pjupp!

 
 
Ingen bild

Camilla & Conrad

26 november 2008 08:59

Du kommer väl ihåg vilket liv jag förde när Conrad var inne på Djursjukhuset första gången. 9 månader och borta i 11 dagar. Har för mig att jag ringde till er alla och tjöt varenda dag. Inte löjligt alls, man vill ha sin familj nära, nära. Speciellt om man har så där söt haka och pussvänliga fläskläppar.

 
Caisa

Caisa

26 november 2008 12:50

Finns "någon" som hade värsta ångesten då Kråkan var ute på skogsäventyr någon timme utan mig. Trots att jag var en tråkig matte som tokstädade. Så du är inte alls fjantig. Jag bävar för att åka bort där hon inte kan följa (frågan är om det blir några såna resor för mig?)

Sen är ju FräsFia så otroligt söt, så lämnar du bort henne kanske hon blir stulen ;)

http://fyrfotingarna.se

 
dukes matte

dukes matte

26 november 2008 14:09

Hon är ju för söt!! Så härligt att man har hennes söta bror här hemma så jag inte bli avis när jag ser de söta bilderna! :)
Kan säga att vi har något förbannat med snö här i Uppsala. När Duke envisas med att gå i snön bredvid gångvägarna så ser man inga ben på honom... Endast kropp och huvud sticker upp. :) Måste försöka ta lite kort innan allt försvinner

Kram på er

http://www.duke.bloggagratis.se

 
Åsa & Mr T

Åsa & Mr T

26 november 2008 14:15

Så ljuvlig hon är :)

http://www.nogg.se/Titan

 
Ingen bild

Sabine/Dino

27 november 2008 12:23

Skulle inte för mitt liv kunna låna ut Dino ,jag förstår dej! Familjen framför allt!!!! Pussa Dilli Dill från oss här i snöiga Storvreta

 
Ingen bild

katarina

28 november 2008 16:09

så super söt man får va!! med den lilla underläppen också!!

 
Karolina

Karolina

29 november 2008 21:57

Gud så löjligt söööööööt! Puss på dig lilla älskade morrhoppan :-D

http://www.kynologia.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards