Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 27 november 2008

Tänk....

Av Frida - 27 november 2008 22:27

...att man aldrig får vara i fred. Suck.

(Cleo kontrollerar tonsillstatusen på mor sin)

 
 
Dukes matte

Dukes matte

27 november 2008 23:44

Tänk! Jag kan nästan säga samma sak här... att man inte får vara ifred, i detta fall matte ifred från valp :) När man ska göra mat så kliver man på honom, in i skåpen så klämmer man nosen på honom, dammsuger man ska han äta på munstycket, sitter man på toa ska det slickas på benen, och om man ska organisera bland högar med papper och tidningar (som idag ex) så är det förbannat svårt när man har denna knähund som envist nog SKA ligga i mattes knä och käka ben - vaddå mysiga korgen som matte slänger benet till hela tiden??
Kort och gott, vad man än gör så... Det matte gör ska Duke vara med på, på ett eller annat sätt...

Men det har ju sin charm också!! Hur kul hade det varit med en hund som inte velat vara med en alls? Han är för söt min lilla knähund. Kommer han med ett ben och lägger det i knät på en och samtidigt försöker tugga på det så vet man att han vill ha sällskap. Sätter man sig på golvet då så får man 25 kg klump på sig, på något sätt (han får liksom inte plats i knät helt och hållet längre).

Kram på dig! Nu ska jag gå och pussa min lilla buse!

http://www.duke.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Camilla

28 november 2008 10:39

Hon ser ut som att hon tänker "Men herregud, ska hon ALDRIG flytta??"
Sötnosarna

 
Bosse

Bosse

28 november 2008 11:00

Ambra min kära vän, farbror Bosse vet precis hur du har det och vet du... jag har inte ens några tonsiller kvar :-D

http://www.kynologia.bloggagratis.se

 
Åsa & Mr T

Åsa & Mr T

29 november 2008 10:36

Cleo har en stående inbjudan till Skåneland om mamma Ambra vill ha semester från henne :) Trevlig helg önskar vi från Skåne!

http://www.nogg.se/Titan

 
Ingen bild

Sabine

1 december 2008 12:17

Tror att Dino skulle uppskatta att få tonsillerna undersökta av en såååå gullig vovve....kom hit till Storvreta vet ja!!!! Lite hångel har väl ingen dött av!!!!! Dino undrar om hon är bra på öron också...hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards