Casa DeVeritas

Alla inlägg den 30 juli 2008

Av Frida - 30 juli 2008 11:22

Ja, jag måste väl erkänna.... Efter Åsas inlägg.... Daglig uppdatering av valpbloggen....*hrm*....Nääää, inte just nu.

Herregud vad jag har att göra. Kommer på den ena saken efter den andra som måste fixas. På nätterna ligger jag och planerar i drömmarnas land. Om vilka färger valparnas flytta-hemifrån-filtar skall ha och andra världsliga ting. Sånt är ju jätteviktigt! :-)


Skämtåsido, just nu önskar jag att tiden gick med halva hastigheten.

Två valptester är avklarade och de har rent utsagt gått SKITBRA! För allihop. Ibland måste jag nypa mig själv för att inte tro att jag drömmer.

De är så otroligt jämna. Men en härlig mentalitet!

Under sista tiden så har jag låtit dem själva "promenera" ner till valphagen i en stor klunga runt mina fötter morgon och kväll. Det kan jag glömma nu... När jag öppnar dörren så drar sex valpar åt sex olika håll. Första gången det hände fick jag PANIK! Nu vet jag på ett ungefär vart de tar vägen, så det blir till att samla in dem en och en. OM jag mot all förmodan inte skulle hitta någon av dem så är det bara att leta efter Cleos viftande svans som avslöjar att hon hittat någon lattjo lekkamrat i blåbärsriset :-)


Imorgon görs det sista valptestet och efter det skall det bestämmas vem som skall vart. Jag har det nog mer eller mindre klart för mig redan nu, men imorgon görs det "stora" valptestet. Spännande!


Valparna är jätteduktiga och håller sig mer eller mindre hela nätterna nu. På morgonen när jag släpper ut dem så kissar de och bajsar det första de gör. Duttiga barn!

Imorse bestämde jag mig dock för att sova liiiite längre eftersom min gulliga son tog en sovmorgon. Sagt och gjort! Dock ångrade jag mig snabbt då jag vaknade av en lukt som var olidlig.... Jag gläntade på dörren in till valprummet och möttes av ett BAJSINFERNO!

Nu väntar jag nog med sovmorgnarna tills de har flyttat... :-D


Idag skall jag skicka in registreringsansökan så under dagen väntar jag på ett par samtal från valpköparna om de slutgiltiga namnen.


Nu skall skitungarna ha mat, sen måste jag dra en svängom med dammsugarn. Sen väntar storhandling, hundmatsinköp, pappersgöra samt fotografering. Och en simtur med de stora fyrbenta oxå.


Nya bilder kommer förhoppningsvis under kvällen. Jag har fått prioritera bort det, tyvärr, men ikväll hoppas jag att vi får till det. Jag behöver ju hjälp när jag skall fota... *ler*


Fridens alla cybervänner!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards