Casa DeVeritas

Alla inlägg den 25 september 2008

Av Frida - 25 september 2008 21:38

...och huvudet likaså. Jag kan somna fast stående just nu. Vet inte vad det är, men jobbigt är det.

Det känns som att lägret blev droppen som fick bägaren att rinna över. Fast att det var så roligt... Konstigt det där hur ens kropp fungerar.


Jag knäppte nästan 1000 bilder under lägret.Jag skall försöka lägga upp ett galleri på hemsidan med ett urval av dem.

Fy fabian vad kul vi hade! Jag är så nöjd, så nöjd!


Det är verkligen nyttigt att få in nytt tänk i sin träning. Jag skall villigt erkänna att jag fick en smärre kris på onsdagskvällen, efter att ha pratat med Robban som skulle drilla oss i söket. Man kan väl säga att han befann sig i ena änden av skalan och lilla jag och min sökstrategi i den andra.

Hmmm, hur skulle detta gå???? Alldeles lysande, visade det sig. I dagarna de fyra tränade vi sök utifrån Robbans sätt, och shit vad kul det var! Jag ser med helt andra ögon på söket idag än vad jag gjorde för en vecka sedan. 

Nu skall jag bara försöka få till det så att det passar just oss, dvs mig och Ambra.

Jag har gjort en del ändringar i vårt sätt att arbeta i söket och det har gett precis en sån effekt som jag varit ute efter. Nu skall vi jobba på och se vart det bär.

Jag vill rikta ett stort tack till Robban Carlson som vi hade förmånen att få träna för. Vi fick även äran att se honom arbeta tillsammans med sin härliga hane Fandangos Åskar. WOW vilket ekipage! Åskar var en sån hund som man bara blev glad av att se på. Han skrattade med hela kroppen när han jobbade. Å vilken arbetsmoral han hade, gossen!

Lena Wall hade enligt rykten även hon gjort ett kalasjobb med spårgruppen. Stort tack, Lena!


Ett gigantiskt tack till er alla som deltog under lägret! Det är lika härligt att träffas varje gång!

Jag hade ju förmånen att få beskåda Condor, Conny JR, Cayenne & Chilli i sökskogen. Vilka härliga hundar med superhärliga ägare! Jag ser så mycket av mamma Ambra C-barnen...

Och Berit, Dino & Duke deltog i valpgruppen och det med bravur.

Sin ringa ålder till trots så kämpade de på. Jag är så stolt över er alla!


Stort tack till er allihop å jag är sååå glad överatt ni kom! Hoppas vi ses snart igen!


Dagens inlägg avrundas med några härliga bilder på ett annat team, nämligen Team DD & BB. Vad det står för? Dilla Dangerous & Bombade Berit så klart!!!!  Berran var här och lattjade (läs: bet och slet i) med Dillan tidigare idag.

Ni får själva klura ut vem som är vem... :-)


Kraaaaaaaaaaam!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards