Casa DeVeritas

Alla inlägg den 10 september 2008

Av Frida - 10 september 2008 09:34

...sammanfattar vår kvällspromenad igår. FY FAN (rent utsagt!) för folk som inte håller reda på sina hundar!!!!!

Vi bor i anslutning till ett gäng stora hästhagar, där det är perfekt för hundarna att rusa av sig. Sagt och gjort. Som tur var hade jag bara Ambra, Beanie och Cleo med mig. För hade farbror Willy , a k a Superman, varit med så hade utgången varit annorlunda...

När vi kommit ner i hagarna ser jag en tjej längre bort som har en hund med sig. Jag kallar in mina tjejer och kopplar dem. Tjejen byter håll och går åt andra hållet. Det finns liksom en slinga att gå runt hagarna och tänker man till litegrann så hade vi inte behövt mötas igen. Men hon tänkte tydligen inte alls...

Helt plötsligt ser jag henne igen, nu med TRE hundar av rasen labrador , i släptåg. Eller släptåg, de var ca 200 m ifrån henne. För en kort stund var jag lite imponerad då jag trodde att hon hade full koll på dem trots det långa avståndet. Ack vad jag berdog mig!!!

Vips vaps är ALLA tre labbarna på väg mot oss i en rasande fart. Och vad gör ägaren? Hon tittar på! ;-)

Jag ropar: "Nej det här går inte! Kalla in hundarna!", vilket hon försöker göra. Behöver jag säga att hon inte lyckades...? ;-)

Tankarna rusade runt i huvudet... vilt slagsmål, munkorgstvång, mina hundar kommer att kallas mördarhundar.... ÅH NEJ!!!!

Jag trodde att mina tjejer skulle bli rasande, framför allt eftersom de var kopplade. Och de gillar verkligen inte retrievers. Det är något med deras beteende som de inte tycker om. Och visst blev de irriterade! Vääääääldigt irriterade! Men trots det så redde de ut situationen på ett imponerande sätt! De valde ut en varsin labbe och höll fast dem mellan frambenen och på något vis försökte få de sprattlande korvarna passiva... Och jag lyckades behålla lugnet, tack o lov! Så till slut klev mina tjejer av labradårarna (!!) och gick därifrån... Mina duktiga tjejer!!!!

Och matten? Henne såg jag inte röken av. Trevlig prick det där...

Scenariot har spelats upp i mitt huvud hela natten... Jag insåg vad som kunde ha hänt. Men det hände inte. Tack gode gud.


Tänk om folk kunde ha koll på sina hundar....Suck!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards