Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

Idag är en stor dag....

Av Frida - 13 maj 2009 07:34

...  i Casa DeVeritas. Min älskade Willy fyller 10 år idag!

Det är stort. Så stort att jag knappt kan beskriva det med ord.

För tio år sedan trodde jag nog aldrig att jag skulle få se honom gammal. Hoppas har jag alltid gjort, men jag har aldrig tagit det för givet. Hans ungdom var en krokig väg kantad av mycket sjukdom. Men på ålderns höst har han blivit en friskus och mått prima :-)


Jag minns det som igår då jag hämtade hem honom... Han var så ytte pytte liten. Herregud! Jag minns att jag grät i bilen på väg hem (Ja, jag vet! Lipsill är mitt andra namn...). Jag grät av lycka över att ÄNTLIGEN ha fått min efterlängtade boxerhane som jag önskat mig sedan barnsben. Och samtidigt var jag fullständigt överväldigad av den ansvarskänsla som sköljde över mig....Herregud! Nu är det MITT ansvar att han får ett bra liv. Det hänger på MIG! *ångest* Men det gick ju bra...


6 veckor gammal hos uppfödaren


Walle har varit min vapendragare i vått och torrt. Min kompanjon och allra bästa vän. Han har alltid funnits där vid min sida, oavsett vad som hänt. Det var han och jag mot världen. Ord är överflödiga. En blick. En vink. Vi förstår alltid varann. Det är fint.

Jag minns inte hur livet var innan Willy. Jag kan inte för mitt liv minnas... Hur lever man utan Walle, the one and only? Jag vet inte. Går det?


Kärlek...


Han har lärt mig så ofattbart mycket. Willy blev startskottet för mitt nya liv. Jag lämnade krogbranschen bakom mig och skulle ägna mig åt min dröm på heltid: HUND!

Vi byggde upp vårt lilla hunddagis från scratch och vi jobbade där i fyra år. Walle var min högerhand. Han hjälpte mig att hålla hundgrupperna i styr. Han hade en egen soffa på dagiset där han synade alla som skulle passera... Konstapel Willy :-)

Han har varit en läromästare utan dess like. Han har lärt mig allt jag kan. Min älskade hund!

Att ha fått delat 10 år av mitt liv med denna underbara hund... Jag finner inga ord. Jag är stolt, lycklig och oerhört tacksam över att ha haft förmånen att ha en Walle i mitt liv.


Tack min älskade prins, Kungen av Fridland, för alla fina tio år med dig! Idag ska vi fira med pompa och ståt: Pasta Pesto så klart!



Grattis på födelsedagen min vän....

 
 
Ingen bild

Marie-Louise W

13 maj 2009 11:47

Grattis grattis till snyggingen Willy.
Sirrah vill gärna träffa snyggingen igen.
Kram M-L & Sirrah

 
Kristin

Kristin

13 maj 2009 12:15

Jättegrattis till Willy på den stora födelsedagen!!! Hoppas att Pasta Peston smakar gott och att du får massa annat smarr-smarr dagen till ära =)
Och grattis i efterskott till lilla trollungen =O)
Kramar från Kristin och Buster

http://garpenborgsrustubus.bloggagratis.se

 
Familjen Lasses

Familjen Lasses

13 maj 2009 13:16

GRATTIS älskade Walle Balle Lingonskalle! Vi älskar dig massor här hemma och hoppas att du får världens bästa födelsedag! Vackrare pudrade semla får man leta efter! Tur att din mattes magkänsla är riktigt off ibland, eller hur Frida ;-) Må du leva uti hundrade år vår kära vän! Bosse kommer någon dag så får vi fira gubbarna ordentligt! Bara dom två, pasta pesto och viltspår, deal?
Kramar Karolina, Pär, Love, Bosse & Berit

http://www.kynologia.bloggagratis.se

 
melina och tony

melina och tony

13 maj 2009 13:27

Grattis på 10-årsdagen, låter smarrigt med pasta pesto.

http://www.nogg.se/startpage.asp?idHomepage=35851

 
Ingen bild

Elin

13 maj 2009 13:57

Jamåhanlevajamåhanlevautihundradeår! HURRA! HURRA! HURRA! För kungen av Fridaland som är 10 år idag!! Vi älskar honom oerhört mycket, många år har gett många minnen till oss alla av den fina vackra och mycket speciella Walle, han har en hederlig plats i våra hjärtan!!

Många bamsekramar
//Elin, Jannis och Theo

 
Ingen bild

Maria

13 maj 2009 18:28

*tårar i ögonen* Grattis Walle och Grattis till dig Frida som fått ha din prins så länge!

 
Ingen bild

Jennifer

13 maj 2009 18:56

Hipp hipp hurra för världens bästa Walle idá.

Thea skickar en extra stor kram till farbror Walle

Kram Jennifer med familj

 
Caisa

Caisa

13 maj 2009 20:04

Massor med födelsedagspussar till Walle-Balle, 10 år är verkligen en hedersvärd ålder. Vi bockar samtidigt som vi säger, hurra hurra hurra!!!

http://fyrfotingarna.se

 
Annelie

Annelie

13 maj 2009 21:25

Stort grattis till kungen av Stava (och barnens vakande skyddsboxer ;))
kramar

http://www.tigra.se

 
marie,tee,peg

marie,tee,peg

14 maj 2009 00:04

GRATTIS WALLE!!!

Underbara ord du skriver om din prins
Hoppas det blir mycke paket & godis

Ha det så gott
Kram Marie,Tee,Peg

http://htt://hem.bredband.net/b381531

 
Camilla & DeNiro

Camilla & DeNiro

14 maj 2009 01:04

GRATTIS TILL FINA FINA WALLE!

http://camillan.bloggagratis.se

 
Emma och Conny

Emma och Conny

14 maj 2009 08:16

Hipp Hipp Hurra får vi säga en dag i efterskott. Hoppas att du fick en underbar födelsedag.
TACK FRIDA för de fina orden i vår blogg. Det värmde gott.
Jätte kramar Emma

http://connyochdoris.bloggagratis.se

 
Ingen bild

C2

14 maj 2009 08:17

Oj vilken kärlek. Synd att Willy Wonka inte kan läsa, fast han vet nog allt det där redan. Gratta världens finaste boxerkille

 
Åsa

Åsa

14 maj 2009 13:44

GRATTIS TILL VÄRLDENS BÄSTA WILLY!!!!!!

Kram Åsa

http://www.devarox.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sabine/Dino

14 maj 2009 16:51

Grattis i efterskott farbror Willy!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards