Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Dillens korning...

Av Frida - 2 maj 2012 19:44

...var en intressant historia. Jaa, jag är nöjd med resultatet. Dock tycker jag inte i mina ögon mätt, att hon gjorde något vidare bra test. Men det var min hund. Utan tvekan. Och det var absolut min hund som domarna såg också. Och det är alltid skönt när man känner så.
Hon hade en något större social osäkerhet än vad jag hade trott. Jag vet ju att den finns där och även i linjen bakåt, men jag har aldrig upplevt den som något negativt. Dilla har ju alltid funkat i alla situationer. Mer än väl dessutom! Fast nu upplevde jag det jag såg på testet som mindre tilltalande.

Hon tog sig igenom korningen och fick ihop 337 p. Hon lyckades skrapa ihop maxpoäng på bla förföljande/gripande, anpassningsförmåga, uthållighet, avreaktioner, aggressivitet mm... Mitt lilla troll!


Så med en godkänd exteriör i bakfickan så kan även hon titulera sig KORAD! Weiiiiiii!!!!


Detta resulterar i att jag förmodligen inte kommer att använda Dilla i avel. Jag älskar den där hunden och tycker att hon har många superfina kvalitéer. Dock inser jag att den egenskapen, den sociala osäkerheten, tillsammans med någon annan mindre trevlig egenskap kan bli riktigt trist. Vill man chansa? Inte vet jag...?
Tro mig, jag hade MER än gärna haft mini-Dills i låddan. Men nu blir det nog inte så...

Vi får se vad som följer härnäst...?   


 

 
 
Micke

Micke

2 maj 2012 20:09

Mycket stilig!

http://mikael82karlsson.bloggplatsen.se

 
Caisa

Caisa

2 maj 2012 23:04

Du är så klok min vän!

http://fyrfotingarna.se

 
Nina

Nina

2 maj 2012 23:23

Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiispekt!!
Kramen

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

DeVeritas Di Nozo flocken

4 maj 2012 00:08

Grattis till korningen!!! Fina, gulliga, snälla Dilla!! Pussa henne från oss!

 
Marie-Louise Winroth

Marie-Louise Winroth

7 maj 2012 08:18

det är nog få som resonerat som du Frida. Med en godkänd korning hade nog flera bara tutat och kört utan att ens fundera. Du är så klok när det gäller dins tankar kring avel.
Kram kram från M-L

http://mygganosirrah.bloggagratis.se

 
Betty

Betty

11 maj 2012 15:03

Du har min fulla respekt för dina tankar ang avel.. En eloge till dig och det finns ju som sagt allt för många rottweilers med socialarädslor, säkerligen flertalet som aldrig skulle bli godkända på korningens mentaldel och många som därför aldrig testas..

http://asra.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards