Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

Idag, för sex år sedan.....

Av Frida - 30 augusti 2009 08:35

ringde telefonen tidigt på morgonen. Det var Åsa som ringde och berättade att Ambra nu var född. Vilken lycka!

Det har inte gått en dag under dessa sex år, som jag inte varit tacksam över att äga en Ambra.

Hon är "one of a kind" på alla sätt och vis. Hon är den kompletta hunden i mina ögon.

Med en mentalitet av absoluta toppklass, en arbetsvilja utöver det vanliga och vackrast i hela världen. Och slutligen ett hjärta av guld. Det är min Ambra det.


Och jag tänker på alla fina barn hon har fått. De har har ärvt mycket av mor sin, och det gläder mig. Förhoppningsvis får hon chansen att berika denna jord med ytterligare en barnaskara i början av nästa år. Fler mini-Ambror åt folket! :-)


Idag fyller hon sex år. Och vi ska fira henne med pompa och ståt. Hon ska få räkor med skal. Bland det godaste hon vet. Skalen alltså.

Min galenpanna. Min tok-Fia. Min skatt. Min älskade hund.


Grattis på födelsedagen, PooPoo!


PS Så klart skickar vi gratulationer till Maysan i Sollentuna, Pengla i Tyresö, Allis och Aragorn i Bromölla och slutligen till Avanza, som vi tyvärr har tappat kontakten med.... Hoppas att ni alla får en fin födelsedag!

 
 
mLi  & Zeb

mLi & Zeb

30 augusti 2009 09:48

GRATTIS finast Ambra!! Hon är ju så himla fin! Hoppas du får en kalasbra födelsedag :). Zebban skickar några slirrisar till vackra Ambra!
Kram på er

http://rackarunge.se

 
Ingen bild

Vicktoria

30 augusti 2009 10:59

Min favorit Devarox:are (efter Beckie)hoppas hon får många räkor MED skal!!

 
Kristin

Kristin

30 augusti 2009 11:38

Jättegratts på födelsedagen Ambra!!! Njut av de goda räkorna nu =D.

Blöta pussar från Buster och en vanlig puss på nosen från Kristin

http://garpenborgsrustubus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sofie K

30 augusti 2009 12:51

Gud vad hon är fin!!! Grattis grattis!:)

 
Ingen bild

Jennifer

30 augusti 2009 14:58

Grattis på födelsedagen syrran.

Önskar Pengla med matte

 
Åsa & Mr T

Åsa & Mr T

30 augusti 2009 15:21

Grattis på födelsedagen fina Ambra =)Kram från Skåneland =) ps. Frida jag ska läsa till hundfysioterapeut, 1 år på distans =)

http://www.nogg.se/Titan

 
marie,tee,peg

marie,tee,peg

30 augusti 2009 16:24

GRATTIS AMBRA!!!!
Hoppas nu får många paket i dag.

Kram Marie,Tee & Peg

http://htt://hem.bredband.net/b381531

 
Karolina

Karolina

30 augusti 2009 21:58

Grattis superfina farmor önskar Berran med familj!

http://www.kynologia.bloggagratis.se

 
Emma och Conny

Emma och Conny

31 augusti 2009 14:36

GRATTIS GRATTIS fina mamma Ambra. Hoppas att du hade en riktigt bra dag igår.
kram

http://connyochdoris.bloggagratis.se

 
Marie-Louise W

Marie-Louise W

31 augusti 2009 19:31

Grattis till snygga Ambra.
Grattis till Frida som har en så fantastisk hund.
Kramar från M-L & Sirrah

http://mygganosirrah.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sara & Cpike

31 augusti 2009 20:04

Grattis morsan!!
hälsar Cpike som numera är en frisk pigg och nykär kille....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards