Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Trött och sliten....

Av Frida - 4 oktober 2009 20:10

.... och känner mig som ett urskitet äppelskrutt. Men samtidigt så förbaskat överlycklig!

Kroppen värker och jag känner mig som 150 år. Minst. Men inuti det ruttna skalet bubblar glädjen.


Igår styrde vi bilen mot Sundsvall där vi lyckades kombinera släktträff med utställning under en och samma dag.

Detta var vår sista chans att plocka cert innan parning. Oh nej, jag kände mig inte ett dugg pressad. ;-)))

Och vi lyckades! Sista certet i hamn och Ambra är därmed fullcertad! Hon lyckades även knipa en Reserv-placering i Bästa Tik-klassen. Kul!


Med på utställningen vad även Ambra-sonen Condor som dagen till ära visade vart skåpet skulle stå :-) Condor vann öppenklassen med CK, blev Bästa Hane med CACIB och avrundade dagen med ett BIR!!!!!!!!

Det största av alla grattisar till matte Mari som än en gång visade honom med bravur och såklart även till Åsa!!!!  


Nu hoppas jag att vi hinner ut på tävling innan damen börjar löpa, för nog vore det nice att ha en nybakad champion i bilen när vi åker ner till Tyskland.... Den som lever får se ;-)


Imorgon skrivs jag in på sjukhus för att utreda mina leder en gång för alla, så jag nås på mobilen under resten av veckan.


Tjing tjong!


 Condor


   

Ambra  

 
 
Ingen bild

A-K

4 oktober 2009 20:50

Du ligger i som alltid.... Galenpanna!
STOOOORT GRATTIS till de fina resultaten!!!!!
Var rädd om dig nu. Det finns bara en Fridis
Kram A-K

 
Kristin & Buster

Kristin & Buster

4 oktober 2009 21:01

JÄTTEGRATTIS!!!!!!!!!!!!!!
Kram Kristin & Buster

http://garpenborgsrustubus.bloggagratis.se

 
Karolina

Karolina

4 oktober 2009 21:49

Så jädrans roligt att höra om era sjukt fina resultat!! Vilken helg! Berit med familj är mäkta stolta över farmor Ambra och pappa Condor! Ja den där Condor....snyggaste hanhunden jag vet och nu vet alla det!!! HURRA! Amber-bamber har timing hon, ruggigt god timing :-) MegaGRATTIS från oss!!! Kram!

http://www.kynologia.bloggagratis.se

 
Gisela

Gisela

4 oktober 2009 21:51

Det STÖRSTA av gratulationer till dig vännen, vet precis hur gött det känns =)
Många kramar !!!!!!

http://www.arosbygdens.com

 
Ingen bild

Patricia,Moa & Sancy

4 oktober 2009 22:12

WoW!! Stort grattis Frida till cert och Condors BIR!!
Låter inget roligt med dina leder hoppas du får reda på vad som besvärar dig!
Största kramen från oss skånetöser!

 
Anna Hellberg

Anna Hellberg

5 oktober 2009 08:24

Stort grattis till framgångarna i helgen, hoppas det går bra med utredning av dina leder

Kram

http://www.keeponix.se

 
Emma, Christian och Conny

Emma, Christian och Conny

5 oktober 2009 09:03

Klart som korvspad att du kommer åka ner till Tyskland med en nybakad champion. Återigen ett MEGA GRATTIS!!!!!

ps Connys tjänstetecke har jag beställt från mach.nu
kram

http://connyochdoris.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Team Angela

5 oktober 2009 10:59

Trodde SUCH var klart men Gratulationer till att Ambra blev Fullcertad i Sundsvall..

 
Ingen bild

Marie-Louise W

5 oktober 2009 11:47

Grattis grattis till vackra Ambra.
Kramar M-L

 
Annelie

Annelie

5 oktober 2009 12:41

STORT Grattis! kramar

http://www.tigra.se

 
Ingen bild

Sofie K

5 oktober 2009 12:52

GRATTTTTIS!!:D

 
Marianne

Marianne

5 oktober 2009 15:51

Varmt GRATTIS!!!!! Fan vad roligt!!! Det gäller att inte ge upp - har jag hört :-)

http://winniehurst.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sabine ,De Veritas Di Nozo

5 oktober 2009 18:32

Såååååå jäv.. kul!!!!!! Det var ni verkligen värda!
Jag hoppas att du nu får reda i dina leder och får lite vila för det är viktigt att du är rädd om dej oxå!!!
Bamse kramar från Dino och familjen!

 
Åsa & Mr T

Åsa & Mr T

6 oktober 2009 16:32

Grattis grattis i mängder......till både uppfödare, ägare och hundar =) Med T är det bra....han har reagerat från och till när man palperar ryggen och nu tyckte jag det blivit sämre och därför röntga jag honom. Det drabbar ju ingen fattig ;) Förmodligen muskolärt så massagebänken ska användas flitigt :) Förstår du hade fullspäckat schema, där går säkert fler tåg. Du och Cleo kan ju komma ner en vända och sen kan ju CLeo stanna på en låååååång semester =) =) =) =) Kram från Skåneland!!

http://www.nogg.se/Titan

 
Ingen bild

Maria

7 oktober 2009 19:12

allt är redan skrivet ovan, så jag nöjer mig med att instämma förstås i alla grattis. Det är ni väl värda, fina Ambra och fina Frida :-)
kram från oss i Garpenborgen

 
Åsa

Åsa

8 oktober 2009 10:49

Ja, vad ska jag säga. FY F-N VAD NI ÄR BRA!!!!!!!!!!

Kram!

http://www.devarox.bloggagratis.se

 
Dukes matte

Dukes matte

9 oktober 2009 00:08

Grattis grattis!!!

F*n vilken duktig farmor man har säger Duken och sträcker på sig!!

F*n oxå grattis till farsan säger han och sträcker lite mer på sig!

Så nice att ni är så duktiga och visar vart det där skåpet ska stå!!

Kraaam!!!!!

http://www.duke.bloggagratis.se

 
Dukes matte

Dukes matte

9 oktober 2009 15:41

Hej igen :)

Om en vecka (16:e) flyttar vi!!! :)
Så snart är stadslivets glada dagar över ;)

Vi räknar ner... Snart bor vi granne med kor och bondgårdar!


http://www.duke.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards