Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 20 december 2009

Insnöade...

Av Frida - 20 december 2009 15:23

... är en underdrift! Men inget gnäll nejdå. Tvärtom.

Jag ÄLSKAR snö! Vi har långt över halvmetern nu...

Vi skottar och skottar. Conny muttrar och jag myser   


Nu har jag börjat gravid-boa. Eller ska vi kalla det "dräktighets-boa"? Vi hade bestämt att vi skulle måla om i valprummet innan valparna kommer. Och som vanligt så händer det inget om inte kvinnan i hushållet tar tag i det.

Sagt och gjort. Nu står jag här och slipar tapetskarvar och lyssnar på julsånger.


Utanför fönstert vräker snön ner.  Ambra, Cleo och Dilla är lyriska. De kan vara ute hur länge om helst. De mullvadar sig fram och brottas om vartannat. Beanie och Walle hälsar att snö är för töntar! Beanie trippar som vanligt längs med husväggen när det nalkas morgonkiss.... Burr! Man kan ju bli kall om stjärten!Tok-Fian!


Nope, åter till slipandet!


  

Cleo, Ambra & Dilla håller span


 
 
Ingen bild

Malin o Balbis

20 december 2009 17:02

Alba hälsar att snä ÄR för de COOOOOLA!!!!

 
Dukes matte

Dukes matte

20 december 2009 17:32

Haha! Ja, du har ju sett bilderna... Duke hälsar också att snö är för de coola vovvarna! :) Kan man simma i dikena så ska man simma i dikena! Matte går på vägen och aktar sig för snön (som Beans å Walle ;)) och Duken pulsar på!

Kram på er!!

http://www.duke.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anneli & Chilli

20 december 2009 17:43

Du är så gullig! Är det praktiskt att fixa rummet INNAN valparna kommer, nope ;-) Chillan och Conrad verkar inte ens märka att det kommit snö. Dom far runt som vanligt.

Kram, kram

 
Pernilla

Pernilla

20 december 2009 17:54

Underbar bild, ha en jätte fin jul hela familjen. Kram
från Pernilla

http://www.nogg.se/bubka

 
mLi

mLi

20 december 2009 20:23

Härlig bild! :D... De är riktigt mysigt med snön faktiskt förutom när man måste brumma iväg med bilen i stormen ;)... Men i det stora hela är de jättemys! Hoppas ni haft en bra helg och får en fortsatt trevlig vecka!
Kram på er!

http://rackarunge.se

 
Ingen bild

Sofie K

21 december 2009 18:30

Hej Frida!

Håller med till fullo, helt underbart med snö!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards