Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Min älskade Ambra fyller åtta år idag...

Av Frida - 30 augusti 2011 18:08

 

 ...och det var med både tacksamhet och vemod jag pussade henne grattis imorse. Tacksamheten över att ha äran att få dela mitt liv med en AmbraBambra. Tacksamhet över att ha fått använda denna hund i avel och ha underbara avkommor efter henne. Tacksamhet över att ha fått ha henne i hela 8 år vid min sida.

Känslan av vemod var oundviklig då varje dag är en påminnelse om att tiden vi har tillsammans är lånad. Kroppen hennes är gammal. Mycket äldre än själen. Men har man levt sitt liv på Ambra-vis, så finns där inte mycket kvar. Ambras motto är "fullt ös medvetslös". Och detta oavsett vad det gäller...

Jag inser, ju fler rottisar jag träffar, att Ambra är unik. Hon är den vänligaste vovvan som finns. Henne skulle jag kunna släppa ihop med vem som helst.  Det finns liksom inte på världskartan att någon skulle vilja henne nåt illa...


Tacksamheten över att ha fått möjligheten att lära känna en sån här fantastisk individ går inte att beskriva i ord.

Jag satt och försökte sammanfatta hennes åtta år i bilder, men insåg snabbt att det var en omöjlighet. Allt vi har gjort tillsammans, allt hon gjort för mig, att ha fått beskåda henne i mammarollen för att inte tala om mormorsrollen, alla träningar & tävlingar vi genomfört, FM-utbildning, alla skratt hon gett mig under åren... Listan är oändlig.


Min fina fina hund. Min galna, roliga, vilda, lojala underbara tokmaja!

Jag älskar dig så innerligt. Och trots din skröpliga kropp så hoppas jag att vi har ett händelserikt år framför oss med många fina stunder och mycket kärlek.

Och än så länge har du glimten i ögat, min vackraste.

Och jag har den stora förmånen att få ha tre generationer Roxane-avkommor här hemma nu. En liten tösabit i G-kullen kommer att stanna här hemma. Och det är något jag är mycket stolt över <3


Det varmaste av tack till Åsa, som gav mig förtroendet att förvalta dig.

Mammas lilla Poopoo.... Grattis på födelsedagen, hjärtat!


Vi skickar även gratulationer till de andra A-barnen som finns med oss fortfarande. Och skickar massor av kärlek till ÄnglaPengla som fick lämna oss på tok för tidigt... Hon busar säkert med sin boll extra länge idag <3

 
 
MLI & ZEBULON

MLI & ZEBULON

30 augusti 2011 18:44

Åh Grattis grattis till den finaste Ambra! <3
hon är helt underbar. Ja är glad i hjärtat till tusen att jag får en av Ambras barnbarn till mig. Att få en som har Ambras linjer o gener i sig kan inte bli bättre. Vilken hund! <3

http://www.rackarunge.se

 
Ingen bild

Åsa & mormor Rox

30 augusti 2011 20:03

Jättegrattis Ambra, jag tänker på dig idag! Fira med måtta, man måste ju vara lite försiktig när man blir tant:) Hoppas att du ärvt mamma Rox långlivade gener och lever många fina år till!

 
Ingen bild

Nilla och Bosse

30 augusti 2011 20:37

Bosse gratulerar sin underbart fina mormor på födelsedagen !!!

 
Ingen bild

Karolina

31 augusti 2011 09:44

Fint skrivet om en otroligt fin hund <3 Stolt som en tupp över att hon är Berits farmor! Jag tycker att du glömde vilken fantastisk farmor hon är också!! Hon är verkligen den absolut snällaste råtta man stött på! Många varma grattiskramar och jag kommer ihåg det som igår när Herr S på fyllan ondgjorde sig över hur äcklig (söt) hon var som liten liten valp :-)Tänk att det är 8 år sen nu <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards