Casa DeVeritas

Alla inlägg den 23 mars 2012

Av Frida - 23 mars 2012 06:33

... ägnade vi oss åt under gårdagen. Jag eldade och krattade och försöker febrilt skapa en trädgård av det som förtillfället är ett gegg-och-skit-inferno! Nåja, förhoppningsvis får vi rulla gräsmatta i år. Jag tycker jag har var tålmodig länge nu. Jag har ju "bara" väntat i sex år nu... *blink blink, min kära man*

Hundarna skiter i vilket. De är överlyckliga när de kan rulla sig i grus och lera, gräva stora hål utan att nån kommer springandes med hyttande finger. De struntar liksom i hur det ser ut...


Igår satt min älskade unge på huk brevid myrstacken och pratade med sina vänner myrorna. (Han har längtat efter att de skall vakna länge nu...) Frasse hade roat sig med att bajsa uppe på toppen av den tillfälligt vintervilande stacken.
När jag passerar Jeppe & myrstacken hör jag honom mumla:

-"Kära myror, förlåt mig för att Frasse har bajsat uppe på erat hus...."

Han är bra söt den där lille figuren <3


Hundarna njuter av vårsolen och tillbringar dagarna med att lilla på altanen och spana. Rottweiler-jobb som ej är att underskatta ;) Idag ska vi spåra igen och jag har en ledig  helg framför mig! Lediga fredagar är nog det mysigaste som finns... På förmiddagen ska jag dessutom kika på ett objekt som kanske är passande för mina framtida planer.

Have a good one, folks!


PS Kameran används flitigt då solen är framme. Så hela fyrfota familjen fastnade på bild under gårdagen :) Så här kommer de, i åldersordning: Stinan, Fjantsson, Dillen, Cluttan & Babuschka <3 Enjoy!


         



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards