Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 5 september 2008

Torsdagsträning

Av Frida - 5 september 2008 10:33

Igår var det torsdag och vi samlades för den första "torsdagsträningen".

Efter ett stort manfall *ler* så var vi tre tappra ekipage som kämpade mot myggen! Fy f*n vad mycket mygg!!!!! Nästan som att bo i Norrland...


Det var jag & Beanie, Malin & Treo och Jessica med Duke. Vi var mycket effektiva och fick mycket gjort under en och en halv timme.


Jag och Beanie körde igenom appell-lydnaden. Hon är i dålig fysisk form efter valparna fortfarande, men vi jobbar på det. Över lag känner jag mig mycket nöjd med vår insats. Några finslipningar på moment som legat i vila ganska länge behövs innan tävlingen. Men hon var glad och pigg på vad som bjöds. Jättekul!


Malin och Treo körde igeon högre-lydnaden. Treo kändes väldigt jämn och trygg. Vilket ställande ni hade, Malin! Kom nu ihåg vad vi kom överens om att luras....*asg* Lycka till på söndag!


Och lille Duke.... Vilken PÄRLA!!!! Jessica är så fantastiskt duktig med honom! Jag är mäkta imponerad av ert samarbete ni redan lyckats åstadkomma. Lilleman är inklickad, target-tränad och kan en massa skojiga saker redan. Vilket ekipage ni är! A match made in heaven...

Å så fin han är.... Vacker som en dag!

Det gladde mig otroligt att ni kom, ända från Värnamo! Tack Jessica! :-)


Ha nu en riktigt trevlig helg allesammans!


KRAAAAAAAAAAAAAAAM!


PS Gullungen Duke fastnade på bild igår :-)

 
 
Dukes matte

Dukes matte

5 september 2008 11:15

Tack för de snälla orden ;)
Du får ta tag i Dilla nu, antar ju att hon får bli kvar i flocken... Väntar mig att vi ska tampas om första platsen sen på tävling så sätt igång å träna vilddjuret! ;) Kanske kan hon bli lugnare.....hmpf...:)

Kram

http://www.duke.bloggagratis.se

 
Caisa

Caisa

5 september 2008 12:11

Vilka stooora fina öron han har Duke, de kommer bli perfekta till den fina skallen då han blir stor ;)

Torsdagsträningar har vi hört är tråååkiga hos er, inte alls roliga o givande. Hihi...jag och Kråk är avis så vi är gröna som hulken.

Kramisar från oss, snart ses vi = )

http://fyrfotingarna.se

 
Dukes matte

Dukes matte

5 september 2008 16:31

Nu har jag lagt upp massa härliga bilder!!!

Kika in och gotta dig åt min fina kille där nere i Småland, skogen med mera!

Kram igen

http://www.duke.bloggagratis.se

 
Karolina

Karolina

5 september 2008 21:44

Men gud vad fin Duke är, mums filibabba!!! Nästa gång hoppas Berit att matte är frisk så hon också får göra något roligt. Kramar

http://www.kynologia.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

6 september 2008 10:41

Nästa gång kommer vi :-) Så roligt att höra hur duktig Beanie och hennes barn var på träningen! Duke är ju bara bedårande...

Hoppas att vi kan fixa klart med lägret i helgen, det är jobbigt med alla mina drömmar om hur mycket vi missat! *asg*

Kram och hej!
Kram!

http://www.devarox.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards