Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2008

Chockad & ledsen....

Av Frida - 5 oktober 2008 21:52

...är jag efter gårdagens tävling. Beanie och jag var och tävlade appellen. Igen. :-)

Och ingen uppflytt denna gång heller.  Hon spårade så SJUKT bra igår. Min pärla!  Men men, domarn dömer heter det ju så vackert.


Vi kämpade vidare. Och jag kan tyvärr bara bekräfta att platsliggningen är det VÄRSTA momentet av dem alla. FY F*N!

Det utbröt århundradets rallarslagsmål mellan två hanar. På varsin sida av dem låg två rottweilers, varav den ena var Beans. Rottis-gossen låg kvar en stund på andra sidan innan han bestämde sig för att leta reda på sin mamma mitt i allt kaos. Och min lilla hund låg kvar. Ett par meter från dem som slogs. Där låg hon, lamslagen av skräck...Stackarn!

Jag kallade in henne och hon kom som ett skott i ren panik. Fan, fan, fan! Flera års träning åt pipan, tänkte jag... Varför händer detta???


Vi bestämde oss, efter mycket om och men, att få ett positivt avslut på eländet. Vi gick ner på plan och körde igenom lydnaden. Busigt och kravlöst. Och vi bjöd på en show, utan dess like! Den inkluderade ett par nollor och en hoppstil som skulle fått Sergej Bubka grön av avund... *ler


Vi avstod platsliggningen då vi inte vågade chansa. Och där rök 50 poäng. Så ingen uppflyttning denna gång heller...

Nåväl, idag klarade vi korningen i alla fall, så nu kan skruttungen titulera sig KORAD Devarox Beans.


Avslutar dagens gnäll-inlägg med några bilder som kom med mailen idag... Underbart söta syskonen Dixi & Dino!


Nu hägrar sängen....Godnatt!


 
 
Glimz

Glimz

6 oktober 2008 10:29

Ni såg verkligen ut att ha super skoj på lydnaden & klart att stumpan "hoppar" på sitt sätt, det stod ju prylar ivägen :D Snyggt avslut på en lite trumper tävling på grund av den tråkiga incidencen. Med vänliga hälsningar
-Nina m Glimma

http://www.ninz.se

 
Gisela

Gisela

6 oktober 2008 11:59

Halloj gummsan!
Tråkigt med tävlingen......... men GRATTIS till titeln KORAD :)

Hoppas allt är bra med er allihopa!
Kramizar

http://www.arosbygdens.com

 
Karolina

Karolina

9 oktober 2008 18:18

Det var en sann fröjd att skåda mamma Beans på korningen! Berit och jag är mäkta stolta över världens bästa Böna!

http://www.kynologia.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards