Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2008

Napp-orgier & fulböl....

Av Frida - 22 oktober 2008 21:45

Hundarna uppskattar napparna mer än Jesper himself... Då mamman i familjen för tillfället har en teflonhjärna och är otroooooligt tankspridd, så krävs det ett minst sagt gigantiskt napplager i Casa DeVeritas.

Detta betyder NAPPAR ÖVERALLT!

Och när man som vi har hundar överallt så leder det ena till det andra. :-)

Jag måste erkänna att jag varit lite nervös då jag vet om ett flertal hundar som avlidit pga att de svalt nappar.

Men efter att ha studerat de mina (los dogos) så inser jag att de inte har för avsikt att svälja napparna. De suger på dem, precis som man ska.

För att förtydliga, så att onödiga spekulationer slipper uppstå, så får naturligtvis hundarna INTE ha nappar. Men ibland gör de ett och annat fynd...*ler* Vilken tur att jag har hundar som spontan-apporterar!


Dagens fulböl då... För er som inte vet vad det betyder så följer här en redogörelse: Hejdlös gråt med tårar som sprutar med en hastighet som får lilleskutt att baxna och snor i heeeeeela ansiktet. Det är att fulböla.

Det har jag gjort idag.  Av glädje och stolthet bör tilläggas.

Ni som känner mig vet ju att jag är en riktig lipsill.

Med posten kom ett paket från Dino med familj. I där fanns en DVD som hette Dinos film. Oj oj oj, jag visste redan innan jag stoppade in skivan i DVD:n att tårar skulle trilla. Och mycket riktigt. Alla fina bilder. Alla fina ord. Åh herregud, nu kommer tårarna igen....


****TACK UNDERBARA SABINE & ROBERT & BARNEN!****

Den här gåvan kommer jag aldrig att glömma. Tack.


Nu ska jag knyta mig. Och jag kommer att somna med ett leende på läpparna.


Godnatt.

 
 
Annelie

Annelie

23 oktober 2008 08:49

HAHA exakt så där går P också runt med napparna. T gömmer dem i stället i sin bädd.
kramar

http://www.tigra.se

 
Åsa & Mr T

Åsa & Mr T

23 oktober 2008 14:39

Titan suttar också på nappar när han hittar några :)

http://www.nogg.se/Titan

 
Karolina

Karolina

23 oktober 2008 15:52

Världens sötaste boxergubbe heter Walle Wonka och han kan suga på napp som ingen annan! PÖSS till semlan från oss!

http://kynologia.bloggagratis.se

 
Camilla & Karma

Camilla & Karma

23 oktober 2008 21:50

Gud vad söt han är med nappen i munnen=).

Kram Camilla & Karma

http://www.freewebs.com/karmaochzera

 
Ingen bild

Sabine/Dino

23 oktober 2008 22:47

Såååååå himmla gulligt!!!! Nappsugande hundar hihi! Dino undrar om han kan få prova lite oxå.

 
Dukes matte

Dukes matte

25 oktober 2008 12:23

Ahhh! En sån ska jag skaffa till mitt monster, kanske han kan ha den i munnen å ge f*n i å bitas... ;-P

Kram på er å otroligt söööta bilder!
Ps. Vi kan ju absolut inte va sämre än brorsan så vi ska nog kunna knåpa ihop någon tårdrypande rulle vi me! *s*

http://www.duke.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards