Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Årets "Lilla Stockholm"....

Av Frida - 5 april 2010 07:52

... är över för denna gång. Och det är med nöje jag blickar tillbaka :)

Som vanligt var det Mari och jag som var ute på äventyr, och det var lika trevligt som alltid. Sen hade vi förmånen att träffa massor av härliga människor på plats och det gör ju inte saken sämre...

Dagens resultat då: Condor var först ut i öppenklass hanar och knep hem klassvinsten med ett CK. Han avrundade det hela med att placera sig på en 2:a placering i Bästa Hane med ett Reserv CACIB. Stooooort GRATTIS!!!!!

Det är alltid lika trevligt att beskåda Mari och Condor i ringen! Condor älskar att visa upp sig och har bara ögon för Mari... Vilket team ni är!

Och Cleopatra ställdes även hon i öppenklassen och placerade sig på en 2:a placering med CK. I Bästa Tik slutade hon som Reserv. Hon fick en kanonkritik som lyder:

"Typ & helhetsintryck: Utmärkt

En mycket tilltalande tik. Harmonisk gällande proportioner, storlek och substans. Mycket vackert huvud med utmärkt uttryck som förstärks av mörka ögon och den breda skallen. Utmärkt hals. Välmarkerad manke. Mycket välbyggd med anatomi som fungerar väl i såväl stående som gående."


För dagen hade Cleo fått aktiviteten hundutställning lite om bakfoten ;) Vi liknade nog mest ett hundspann från Åre där vi drog fram... Livet är inte så lätt när man har PMS... Jaja, that's life. På't igen bara :)

Slutligen ställde vi upp i uppfödargrupp där vi tog hem segern med en kritik väl värd att rama in :)


Vi skickar även ett grattis till Marie och Tee och Vicktoria och Beckie (Beanies systeryster tog CERTet och kom 3:a? BTKL) som stod för fina resultat idag! Grattis tjejer!

Och till Sofia och Lycka som vann juniorklassen. Jag ryser ännu.... GRATTIS!!!!


Och tack till alla härliga människor som hejjade på oss! Det var så roligt att träffa er alla! Nu hoppas jag att Cleo börjar löpa snart.... (för det verkar ju vara på gång *ler*)


Nu ska jag ge mig iväg och exteriörbeskriva Cleo. Ännu en gång! Vi gjorde det i samband med korningen förra påsken, men det protokollet har tydligen kommit bort :(

Waxholms BK...Here we come!


Ha det gott i snöyran!


  

Condor


  

Cleo


  

Bästa Uppfödargrupp med HP: Tee, Beckie, Cleo & Condor

 
 
Ingen bild

Annelie

5 april 2010 08:28

Stort grattis till fina resultat!! Kram

 
mLi

mLi

5 april 2010 09:14

Grattis igen till allas resultat! Så fina allesammans! :)

Håller tummarna för löp snart. Ha en bra dag på Waxholms BK! :)

Kraam!

http://rackarunge.se

 
Jessica å Duke

Jessica å Duke

5 april 2010 10:01

Grattis till fina resultat!
Hade velat komma förbi men hade tyvärr inte möjlighet :( men hade gärna stått bredvid och hejat på er allihop!!!

Så himla roligt att de underbara hundarna får så fina omdömen! Nu ser jag fram emot att ställa Duken, måste bli snart om jag får bestämma!
Kram

http://www.duke.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

5 april 2010 10:45

GRATTIS och vilken fin kritik vackraste Cleo fick =) Men att hon är så fin visste vi ju redan ;-) Kram från Cleos största fan

http://www.nogg.se/Titan

 
Sofia  & tjejerna

Sofia & tjejerna

5 april 2010 11:52

GRATTIS till fina resultat!
Vilken härlig kritik Cleo fick, jag är iofs inte förvånad, som den kalaspingla hon är!
Condor, vilket ögongodis! :)
Och TACK för grattis, jag är så stolt över min lilla stumpa. Och du, jag kom ihåg att jag skulle andas ;)
KRAM på er alla!

http://www.sofiashundar.se

 
Åsa & CO

Åsa & CO

5 april 2010 13:20

Jättegrattis till alla fina resultat och tack snälla för att ni ställde upp och gick in med en grupp!!

Hälsningar från Åsa och tjocka släkten som hejade på distans

http://www.devarox.bloggagratis.se

 
Emma, Christian och hundarna

Emma, Christian och hundarna

5 april 2010 20:40

Stort Grattis till strålande utställningsresultat!!!!!!!!
Jätte roligt!!
kram

http://connyochdoris.bloggagratis.se

 
Cathrine

Cathrine

5 april 2010 22:06

Grattis!!

Kram från släkten i Skåne

http://www.jinxhundcenter.se

 
Gisela

Gisela

6 april 2010 10:10

Hej vännen!
Himla kul att ses i söndags =) och ett stort grattis till fina Cleos resultat i ringen ! (även om hon nu var lite överladdad hahaha) Grattis även till Mari med underbara Condor och till vinsten med gruppen. Härliga hundar ni har ;)
Kramar från oss i Västerås

http://www.arosbygdens.com

 
Ingen bild

Sabine ,DeVeritas Di Nozo

6 april 2010 12:09

Grattis!!!
Kram Sabine och Dino

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards