Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 6 juli 2010

Det finns vissa saker....

Av Frida - 6 juli 2010 07:23

... som jag bara älskar. Många tycker nog att jag är knasig. Men jag kan ligga i timmar och bara titta, lukta, känna, pussa och beundra. Jag tror att det bottnar i ett säkrande från min sida. Att jag memorerar varenda minsta lilla detalj hos mina hundar, så att jag har dem inom mig den dagen det är dags att skiljas åt.


      

Det är nog det som räddat mig nu när jag förlorat min älskade hund. Jag blundar och ser honom framför mig, precis som om han stod här mitt framför mig.

Jag borrar in näsan i hans päls och drar in hans välkända doft.

Jag sniffar på hans tassar som nästan ger mig känslan av att vara hög. Hur kan något lukta så otroligt gott!?!

Jag pussar hans lena öron, speciellt gubbfjunen längst ut...

Jag smeker hans silkeslena päls, hans rynkiga flärpar. Pussar honom mellan ögonen...

Sen öppnar jag ögonen och inser att du inte finns här. Men du finns inom mig.

Herregud vad du fattas mig, gubben...

Tårarna som jag trodde var slut har börjat trilla igen.

Det gör så ont så ont. Jag har ett hål inombords.

Jag skulle ge vadsomhelst för att få krama om dig en sista gång. Bara en sista gång...

Det finns ingen som du... Jag älskar dig.

 
 
Ingen bild

Annelie

6 juli 2010 07:55

Vissa dagar gör det mer ont än vanligt. Kramar

 
Ingen bild

Mona

6 juli 2010 08:05

Håller själv tillbaka tårarna när jag läser....jag vill inte tänka ...jag vågar inte....för då kommer jag inte kunna sluta. Din fina kille går med min fina kille i ljusa björkskogar. Kram

 
Caisa

Caisa

6 juli 2010 10:48

Nu gråter jag också, skickar massor med kramar från oss i norr. Kråkpussar också, har hört att de kan funka i nån sekund iaf

http://fyrfotingarna.se

 
Ingen bild

Anki,Malte å Mary

6 juli 2010 15:58

Vet precis vad du menar.. Min Harry doftade som den godaste doft man kan tänka sig på huvudet..nånting liknande timotej och nektar med inslag av honung -Underbart!
De är ett gäng där nu som slipper ha ont och som kan göra precis vad de vill.. Många styrke kramar!

 
mLi & Zeb

mLi & Zeb

6 juli 2010 18:50

Tårarna är återigen påväg!
Kramar till er vännen

http://rackarunge.se

 
Ingen bild

nilla

6 juli 2010 19:29

Lider med dig gumman, gråter själv en stund när jag läser dina fina tankar, stor kram

 
Kristin och Buster

Kristin och Buster

8 juli 2010 12:13

Jag gör likadant... kan ligga en evighet och bara titta på Buster och borra in hela ansiktet i hans hals och lukta på honom.
Skickar massa tröstkramar till er...

http://garpenborgsrustubus.bloggagratis.se

 
Erica

Erica

9 juli 2010 13:38

Jag önskar verkligen att jag hade någon att lukta på. Här är det tomt. Så väldigt tomt. Och det ser ut att fortsätta vara det :-( Den gamle boxern var verkligen speciell. Men njut av alla dina fina vovvar som finns hos dig. Och behöver du någon gång hundvakt till en eller två av dem så hoppas jag att få ställa upp vid tillfälle. Kram!

http://ericas.bloggsida.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards