Casa DeVeritas

Alla inlägg den 22 juli 2011

Av Frida - 22 juli 2011 10:36

...laddar jag för sista jobbhelgen innan en efterlängtad valpledighet! Jaa, eller ledighet är väl synd att kalla det ;) Jeesus vad trött man är efter en valpkull!


 

© National Geographic

Vi börjar gå in för nedräkning på riktigt nu då Cleo snart avverkat 8:e veckan i dräktigheten. Fostren är nu så gott som färdigbildade och kan kännas. Nu syns det genom huden hur de rör sig inne i magen. Cleo är nu ganska besvärad av sin tilltagna kroppshydda och promenaderna är minimala. Hon har även fått enorma tuttar :)

Valplådan är uppställd sedan länge och häromdagen iorningställde jag den så att den blev som en lya. Mycket uppskattat!
Jag har sänkt ner en mörk sänghimmel över lådan och endast ett hörn är öppet. Mörkt och inbjudande. Det tyckte Cleo också :) I lådan finns massor av "bäddmaterial" så som strimlade lakan mm som är perfekta att riva runt i. Om man är hund vill säga ;)

När hon hittade sin lya hoppade hon nyfiket in och började genast bädda. Herregud vad hon bäddade! Ljuset i filmsnutten är dåligt, men man kan höra henne rafsa :)



 

Hon höll nog på närmare en timme. Sen lade hon sig tillrätta och snarkade gott.

Bebisarna lever rövare i magen på henne. Hon tittar ofta på magen med en blick som undrar vad de gör därinne. Många frågar hur många jag tror att de är. Jag vet faktiskt inte. Ena sekunden tror jag att de är fyra. Nästa sekund ser jag henne ur en annan vinkel och tror att det är 14... Haha! Struntsamma hur många de är. Bara de kommer ut och mår bra.

Cleo tvättar sina tuttar omsorgsfullt och bäddar iordning i valplådan. Hon är en god mor. Ovanstående är värkstimulerande övningar så jag hoppas innerligt att hon inte gör det för mycket nu... Jag ska ju jobba i helgen, så än får de inte titta ut ;)


Ha en härlig helg allesammans!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards