Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 8 februari 2010

Uppdatering från valplådan...

Av Frida - 8 februari 2010 09:24

Vi har börjat hitta tillbaka till ordningen igen. Vi har ett späckat schema i familjen för tillfället, men jag klagar inte ;-)

Conny har legat sjuk och jag lyckades få hans förkylning jag med. Jeppe är lyrisk över "bäääbisen" och tassar försiktigt in i valprummet och sitter fint och studerar lillen när han diar.

Jeppe är för tillfället i en ålder där man verkar skrika olidligt högt när saker och ting inte går som man vill. Då passar det alldeles utmärkt att säga: "Valpen blir rädd när du skriker..." Då tystnar han direkt :-)


Så efter ett dygn av mjölkstockning och ex antal sömnlösa nätter börjar vi sakta bli människor igen.

Och lillen växer så det knakar. Tjohoooo! Han lägger på sig ett rejält antal gram varje dygn. Det är gott gry i gossen!


Dessutom har han lagt sig till med en liten ovana: Han fullkomligen lever i min BH.... Det är ju inte muntert att bli lämnad i valplådan då mamman har annat för sig. Och då, mina damer och herrar, skriker man sig blå när det inträffar.

Ja, han har redan klickat in mig och jag lyder riktigt bra :-) Jag hämtar honom ögonaböj och stoppar honom i tröjan. Precis vad han vill! Där sussar han såååå gott, oavsett vad jag ägnar mig åt.

Han är ljuvlig...


    


Tjing!


 
 
johanbliixt

johanbliixt

8 februari 2010 11:24

underbara vänner! :P

http://johanbliixt.blogg.se

 
Ingen bild

Anneli & Chilli

8 februari 2010 11:48

Gullhögen!

 
Melina och Tony

Melina och Tony

8 februari 2010 12:10

haha underbara pojkar:)) Tony undrar hur det kommer att se ut när han blir stor och ska ligga i tröjan din ;)

http://www.nogg.se/startpage.asp?idHomepage=35851

 
Tina

Tina

8 februari 2010 12:14

Skönt att höra att det funkar och att han håller ordning på dig, så att du inte slöar till :0)
Kram

http://www.tinric.com

 
Ingen bild

malin o alba

8 februari 2010 12:50

*ASG* ja det blir var man gör det till... finns det avgiftning som funkar??

 
Anna Hellberg

Anna Hellberg

8 februari 2010 13:57

Då antar jag att han hänger med på uppfödarutbildningen :) Han ser helt bedårande ut

http://www.keeponix.se

 
Ingen bild

Camilla & Karma

8 februari 2010 14:23

Så otroligt söt=). Skönt att läsa att både Ambra och lillkillen verkar må bra. Många kramar

 
Sofia  & tjejerna

Sofia & tjejerna

8 februari 2010 14:25

Så himla mysigt det ser ut i valplådan, Ambra ser verkligen ut att njuta! Puss på dem!

http://www.sofiashundar.se

 
Dukes matte

Dukes matte

8 februari 2010 14:50

Åh mys!! Hade jag inte redan haft en tokig rottis-pojke så hade jag gärna kommit och kidnappat den där lilla!! Helt förskräckligt vad go han verkar vara!!!

Puss på er allihop från en som tydligen varit sådär liten han med... tro´t eller ej!

http://www.duke.bloggagratis.se

 
Caisa

Caisa

8 februari 2010 18:33

Vilken tur att lillkillen snart uppfostrat Jeppson att inte skrika ;) Säg till då han är färdig så kan tant-Caisa komma och hälsa på (hehe)

Har han godkänt de nya vantarna? Eller skriks det även där (haha)

Pussa på söta söta halvbrorsan från Kråkis och mig

http://fyrfotingarna.se

 
Ingen bild

Sofie K

8 februari 2010 19:04

Härligt att det funkar bra och att de båda mår bra!!:) Såå söt!!

 
Ingen bild

IngaBritt Persson

8 februari 2010 19:12

ÅÅÅÅÅ vilken sötnos. Inte varje dag man har en sån söting i bh:n

 
Ingen bild

Maria

8 februari 2010 21:04

vad härligt att Ambra tillåter det, Ärtan skulle gnaga av mig brösten om jag stoppade ner hennes dotter där,,,, men ibland vore det skönt att kunna göra det och koncentrera sig på något annat för en sekund eller två :-)

Myran hälsar Gossen så gott

 
mLi

mLi

8 februari 2010 22:04

skönt att allt börjar falla mera på plats! Ambra ser verkligen ut att njuta och ha de bra! :)... Lillpojken är ju hur söt som helst, vilken fighter! Schysst att han klickat in dig redan ;).

KRAM!

http://htpp://rackarunge.se

 
Ingen bild

Johan och Anna

9 februari 2010 21:52

Stile att ligga på rygg känner jag igen! Tasha's älsklings-stil!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards