Casa DeVeritas

Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Även om vi har lyckan...

Av Frida - 15 februari 2010 13:32

...att ha den lille juvelen i valplådan, så rullar ju livet på som vanligt här hemma.


Ambra mår prima. Det börjar närma sig stygnplockning om några dagar. Såret har läkt jättefint! Nu är hon sugen på att hänga med på promenad igen... Och även denna gången är hon en fantastisk mamma.


De andra hundarna är nu välkomna in i valprummet. Willy har varit välkommen nästan från start och det beror nog på hans totala ointresse för valpen.

Han tittade ner i lådan och konstaterade: "Jahapp, en sån där igen..."

Sen la han sig på madrassen med den ointresserade rumpänden till...


Cleo i sin tur är JÄTTENYFIKEN! *surprise* Hon har förstått att mammas ord är lag, så Ambra ger henne en blick och C vet exakt vad som förväntas av henne. Hon ligger lydigt där mor hennes har "placerat" henne. Ballt!


Beanie är helt övertygad om att det är hennes valp. Så hon kan inte förstå varför det är Ambra som ligger i lådan... Beanies tuttar är lika fulla med mjölk som Ambras, vilket så klart gör det ännu mer ologiskt för henne. Stackarn!


Dilla, den lilla busungen, var fullständigt säker på att det var något litet byte i lådan... Det pep och for runt. Coolt, tyckte Dillen!

Ambra uppmärksammade hennes avsikter och gav henne onda ögat då hon blev uppspelt. Nu verkar hon ha förstått att den lille är av samma art och hans rumpa luktar spännade...

De är så söta när de ligger här inne runt valplådan och på det allra respektfullaste sätt försöker få en liten glimt av lilleman i lådan. De ser ut som ett gäng Sfinxer... :) Ja, inte Willy såklart. Han ligger som vanligt och drar stock och släpper väder. Mmmmm.....


Det är så häftigt att få se hur hela hundfamiljen är delaktig i den lilles välmående! Hur de högaktningsfullt lyder minsta lilla vink från mamma Ambra.


Jag har en helt  underbar hundfamilj!


        


 
 
Gisela

Gisela

15 februari 2010 14:59

Mysigt det låter =)

Det är få förunnat att ha en sån harmonisk flock, duktiga dom är flickorna och farbror W !
Och vilket bra jobb du har gjort med din härliga skara av hundar, kramen från oss!

http://www.arosbygdens.com

 
Ingen bild

Camilla & Conrad

15 februari 2010 15:16

Så intressant det måste vara att se dem agera utan mänsklig inblandning. Det är så coolt så tydliga de är och hur duktiga de är på att läsa varann. Och sen är de ju så söta med varann ... Jag vill också sitta där vid valplådan och titta :D

 
Jessica å Duken

Jessica å Duken

15 februari 2010 17:26

De är för goa dina pälsnissar! Men det visste jag ju redan! :)

Ja, det vore så roligt att ses snart Var så länge sedan!! Å jag tror Duken skulle tycka mycket om att besöka barndomshemmet, tror han gärna skulle busa å få lite stryk av donnorna oxå ;-) samt pussar av the Urmamma!

Bara å säga till om och när du har tid så kommer vi :)
Kram

http://www.duke.bloggagratis.se

 
Annelie

Annelie

15 februari 2010 19:17

tillit, ja det finns det gott om ute i Stava ;) både mellan två och fyrbenta. härligt är det!!
kramar

http://tigra.bloggagratis.se

 
mLi

mLi

15 februari 2010 21:47

Deras kommunikation är så häftig! Härliga hundar du har, Frida! :).
Ha en bra kväller, Kram!

http://htpp://rackarunge.se

 
Ingen bild

Sabine ,DeVeritas Di Nozo

15 februari 2010 21:51

Jag är inte ett dugg avundsjuk.. näe inte alls faktiskt .....baara lite ..ja en del ..jo stor del ..eller ?...JA MYCKET DÅ!!!!!
Jag vill också vara med och se detta live!! Jag tror min ...bock här hemma oxå skulle uppskatta både bebis och alla ladys hos er ...hihi!
Kramis

 
Ingen bild

Malin o Alba

16 februari 2010 07:30

Härligt att höra hur alla har sin del i underverket!!
Pussa alla medhjälpare och Mammor och lille krabat Ambrasador...

 
Caisa

Caisa

16 februari 2010 11:06

Månne varför du har en sån underbar hundfamilj? ;)

Kram från mig o Kråkis

http://fyrfotingarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 5 juni 2020 12:43

En kort reflektion att ta med sig denna fredag: Vi som konsumenter (läs:valpköpare) styr efterfrågan på valpar. Punkt.  Utan valpköpare som köper valp från mindre bra avelsmaterial, kommer inte den aveln att överleva. Enkelt. Under veckan som g...

Av Frida - 30 maj 2020 08:29


Då var det dags att börja blogga igen! Jag bubblar av frågor som konstant blir fler och fler och nya perspektiv växer fram.  Digging deep… Jag har nyss levererat min senaste kull, närmare bestämt den nionde i ordningen. Och för varje kull bli...

Av Frida - 16 maj 2020 16:44


... som behöver få komma ut! Vad är väl bättre då än att blåsa liv i den här gamla bloggen. Det finns så mycket som behöver sägas när det kommer till hur vi delar våra liv med djuren, men framför allt behöver jag skriva om avel... Stay tuned!    ...

Av Frida - 30 juli 2015 00:00

Fyra år har gått sedan ni  kom till världen. Gimli, Stina, Gulli & Lima.... Mina älskade små! Mycket glädje har ni spridit här på jorden, och jag hoppas att det blir många år till. En extra varm tanke går till Sebba & Annika som tvingades ta farväl a...

Av Frida - 29 juli 2015 00:15


                 Frasse     Bosse       ... och det är med blandade känslor jag skriver dessa rader... Både lycka och stor sorg. Ett stort grattis till Frasse Fjantsson på fem års dagen!  Hoppas du firas ordentligt idag ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards