Casa DeVeritas

Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av Frida - 30 augusti 2010 17:18

...min älskade Ambra såg dagens ljus för första gången.

Jag minns det som igår då uppfödare Åsa ringde och berättade att Ambra var född. Vilken lycka! Hon var efterlängtad den lilla damen :)

Dessa sju år har varit år fyllda av lycka. En ändlös glädje i hennes närvaro, en enorm stolthet över att få ha henne i mitt liv och såklart även ett par gråa strån här och var på mig då vi försökt knäcka livets nötter :)

Att få äga en hund som Ambra är en dröm. En fantastisk tik med många fina kvaliteter och ett hjärta av guld. Att dessutom få möjligheten att den stora äran att använda henne i avel och få avkommor efter denna underbara hund, jaa det är min stora lycka!

Imorse när jag tittade på henne insåg jag att hon åldrats. Inget jag vill kännas vid, för det gör ont. Ont att veta att så småningom står vi i det berömda vägskälet och våra vägar skiljs åt...

Men som alltid, sju år eller ej, satt hon vid frukostbordet och bjöd på den ena cirkuskonsten efter den andra... Underbara tokstålla!


Mina tankar går idag till min kära vän Jennifer med familj, som alldeles för tidigt fick skiljas från sin Angel... Jag bävar för den dagen. Kram vännen!


Vi skickar massor av grattiskramar till resten av Ambras syskon: Allison, Aragorn, Amaya och Avanza! Hoppas ni haft en härlig födelsedag!


Vi har haft en del tråkigheter som inträffat här hemma senaste veckan. Cleo har drabbats av livmoderinflammation och står nu på behandling. Jag håller alla tummar jag har för att det ska gå vägen och att hon ska bli frisk!

Hennes söner däremot mår oförskämt bra! De är fulla av bus och en handfull att hålla reda på...

ja, de har ju kommit på att man kan bo med resten av familjen i huset. Valplådor är för nördar! Så jag har häcken full ;)

Jag är mycket nöjd med dem så här långt. De har en härlig attityd till livet.

Vi får väl se om jag får tillbaka dem innan de fyllt ett år...? Stundtals är de som Hin Håle själv! Just the way I like them :)

Här kommer en bildskörd av min underbara AmbraBambra! Tack för att jag fått äran att dela mitt liv med dig <3


        

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards